• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

بریتانیا ربات مریخ‌نورد را در مراکش تست کرد

  • کد خبر : 14184
  • ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
بریتانیا ربات مریخ‌نورد را در مراکش تست کرد

گروهی از شرکت‌ها و دانشگاه‌های بریتانیایی اخیرا آزمایش و تست یک ربات مریخ‌نورد را در مرکز تست ابن بطوطه در مراکش کامل کردند. مرکز دفاعی و فضایی Airbus، Thales Alenia Space، Scisys، دانشگاه کینگز لندن، دانشگاه استرثکلاید،GMV بریتانیا در این آزمایشی که یک ماه به طول انجامید شرکت داشتند. به عنوان بخشی از آزمون، دانشمندان […]

گروهی از شرکت‌ها و دانشگاه‌های بریتانیایی اخیرا آزمایش و تست یک ربات مریخ‌نورد را در مرکز تست ابن بطوطه در مراکش کامل کردند.

بریتانیا ربات مریخ‌نورد آزمایشی را در مرکز تست ابن بطوطه در مراکش مورد آزمایش و تست قرار داد.

مرکز دفاعی و فضایی Airbus، Thales Alenia Space، Scisys، دانشگاه کینگز لندن، دانشگاه استرثکلاید،GMV بریتانیا در این آزمایشی که یک ماه به طول انجامید شرکت داشتند.

به عنوان بخشی از آزمون، دانشمندان سیستم‌های نرم‌افزاری جدید را بر روی یک ربات مریخ‌نورد چهارچرخه به نام Sherpa که بوسیله مرکز نوآوری روباتیک آلمانی DFKI تولید شده، سوار کردند.

این ربات مریخ‌نورد در طول آزمون بدون کمک انسان چیزی بیش از ۴٫۱ کیلومتر حرکت کرد، که در این مدت تصمیمات اینکه کجا برود و چگونه به آنجا برسد نیز با خودش بود.

در طول تست، دانشمندان تکنولوژی خودکار جدیدی به اسم ERGO و همینطور تکنولوژی ترکیب داده INFUSE که برای ترکیب کردن داده‌های دریافتی از حسگرها و منابع مختلف و بوجود آوردن اطلاعات مفیدی مانند نقشه‌ها به کار می‌رود را نیز تست کردند.

همچنین محققین ماژول ارتباطی مجموعه حسگر I3DS و سیستم عامل ESROCOS را نیز مورد آزمون قرار دادند.

نمایندگانی از آژانس فضایی بریتانیا به همراه آژانس‌های فضایی اروپا (ESA)، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، تیم محققین که در تست حضور داشتند را تشکیل دادند.

این آزمون‌ها بخشی از مجموعه پروژه‌های تحقیقاتی به نام تحقیقات استراتژیک رباتیک فضایی هستند که بودجه آن‌ها توسط برنامه Horizon2020 اتحادیه اروپا تامین می‌شود.

مدیر توسعه آژانس فضایی بریتانیا کاترین میلینگ-جونز گفت: «مریخ برای فرود آمدن به صورت ایمن یکی از سخت‌ترین سیاره‌ها به شمار می‌رود. به همین خاطر ضروری است که تحقیقات لازم برای هر بار فرود آمدن موفق را افزایش دهیم».

« تکنولوژی جدید رباتیک خودکاری مانند این، به کشف رازهای مریخ کمک زیادی کرده و من از این نظر خرسندم که بریتانیا نقش کلیدی در این زمینه بسیار پیشرفته ایفا می‌کند».

در حال حاضر ایرباس در استونج، پیمانکار اصلی مریخ نورد جدید اگزومارس آژانس اروپا است که طبق برنامه قرار است در سال ۲۰۲۰ در مریخ فرود بیاید.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.