• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
8

تاکسی هوایی – روز شمار خدمات هواپیماهای بدون سرنشین با وجود نگرانی‌های امنیتی

  • کد خبر : 14551
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
تاکسی هوایی – روز شمار خدمات هواپیماهای بدون سرنشین با وجود نگرانی‌های امنیتی

حریم هوایی بالای شهرها به‌علت چشم‌انداز وسایل نقلیه هوایی بدون خلبان و به واقعیت پیوستن آن بسیار ارزشمند است. تعدادی از شرکت‌ها امیدوارند که در ارائه خدمات در این زمینه پیشگام باشند اما همچنان ایمنی تاکسی هوایی باید اولویت اصلی باقی بماند. Vimana، Uber، Lilium، Airbus، Volocopter و Ehang از جمله شرکت‌هایی هستند که برای […]

حریم هوایی بالای شهرها به‌علت چشم‌انداز وسایل نقلیه هوایی بدون خلبان و به واقعیت پیوستن آن بسیار ارزشمند است. تعدادی از شرکت‌ها امیدوارند که در ارائه خدمات در این زمینه پیشگام باشند اما همچنان ایمنی تاکسی هوایی باید اولویت اصلی باقی بماند. Vimana، Uber، Lilium، Airbus، Volocopter و Ehang از جمله شرکت‌هایی هستند که برای در اختیار گرفتن بیشترین سهم از بازار وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین به رقابت می‌پردازند.

تاکسی هوایی - روز شمار خدمات هواپیماهای بدون سرنشین با وجود نگرانی‌های امنیتی

تاکسی‌های هوایی قبلا طراحی و آزمایش شده است، بنابراین فقط مدت زمان قبل از تجاری شدن مهم است. انتظار می‌رود تاکسی‌های هوایی توسط شرکت Vimana Global که در ایالات متحده مستقر است از سال ۲۰۲۰ در دبی شروع به کار کند. ایالات متحده نیز مجوز تست این خودروهای پیشرو را صادر کرد. شرکت Uber Air نیز با تولیدکنندگان مختلف هواپیما از جمله Boeing و Bell برای توسعه تکنولوژی همکاری کرده است. این مشارکت‌های بزرگ نشان‌دهنده این است که چه تعداد از بازیگران این صنعت معتقد هستند که این صنعت می تواند به واقعیت تبدیل شود.

هزینه حمل و نقل احتمالا در ابتدا بالا خواهد بود اما در دراز مدت، قیمت‌ها باید کاهش یابد. شرکت Uber Air این هزینه را حدود ۸۵/۱ دلار به ازای هر مسافر در هر مایل در کوتاه مدت هزینه تخمین زده است، اما در بلند مدت این هزینه می‌تواند به ۰٫۴۶ دلار کاهش یابد. این در حالی است که هزینه هر مایل سفر با هلیکوپتر برای هر مسافر حدود ۹٫۲۸ دلار است.

به محض این که این تکنولوژی گسترش یابد، علاقه‌مندان به تاکسی‌های هوایی احتمالا مشتاق به سفر به کشورهایی هستند که به این تکنولوژی دسترسی دارند. این امر موجب افزایش صنعت سفر و گردشگری در کشورهای پیشرو در این حوزه می‌شود.

تاکسی‌های ساخت Volocopter، پس از ۴۰ دقیقه شارژ الکتریکی می‌تواند با دو نفر مسافر بدون نیاز به باند پروازی بلند شود. EHang 184 می‌تواند یک مسافر را به مدت ۲۳ دقیقه با سرعت بیش از ۶۰ مایل در ساعت جابجا کند. به گفته برخی از صاحبنظران تا سال ۲۰۳۰ تاکسی‌های هوایی یکی از گزینه‌های معتبر در برخی شهرها خواهد بود. برخی شرکت‌ها به این واقعیت پی برده و در زمینه ارائه طرح‌های نوین مشغول به فعالیت هستند. لازم به ذکر است تاکسی‌های هوایی برای تحقق این پروژه نیاز شدیدی به دقت در بخش ناوبری خواهد داشت. زیرا ساختمان‌ها، کابل‌های برق و سایر وسایل هوایی باید بدرستی مدیریت شوند و استانداردهای ایمنی بطور کامل رعایت شوند.

شهر دبی در امارات متحده عربی بعنوان پیشرو در این حوزه قراردادهایی با شرکت‌های مطرحی مانند Uber، EHang و Volocopter مبنی بر اجرای طرح پرواز تاکسی‌های هوایی منعقد کرده است. طبق استراتژی حمل و نقلی امارات، دبی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، ۲۵ درصد از حمل و نقل خود را به وسایل خودکار اختصاص دهد و برای دستیابی به این هدف بزرگ، بطور واضح گام برمی‌دارد. در سال ۲۰۱۷ نیز شاهزاده شیخ حمدان بن محمد شاهد آزمایش یک وسیه بدون سرنشین آلمانی ساخت Volocopter بود. این پیگیری‌ها نشان‌دهنده جدیت دبی در مورد این تکنولوژی است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14551

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.