• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10

برنامه شرکت LeoLabs برای ردیابی زباله‌های فضایی تا اوایل ۲۰۲۰

  • کد خبر : 16061
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
برنامه شرکت LeoLabs برای ردیابی زباله‌های فضایی تا اوایل ۲۰۲۰

شرکت LeoLabs از ایستگاه‌های راداری برای ردیابی ماهواره‌ها و زباله‌های فضایی استفاده می‌کند. این شرکت قصد دارد طی چند سال آینده تعداد ایستگاه‌های خود را از دو به شش ایستگاه افزایش دهد. دن سیپرلی، موسس و مدیر اجرایی LeoLabs می‌گوید: این شرکت می‌خواهد قابلیت‌های آگاهی موقعیتی خود از فضا را مورد بررسی قرار دهد تا […]

برنامه شرکت LeoLabs برای ردیابی زباله‌های فضایی تا اوایل 2020

شرکت LeoLabs از ایستگاه‌های راداری برای ردیابی ماهواره‌ها و زباله‌های فضایی استفاده می‌کند. این شرکت قصد دارد طی چند سال آینده تعداد ایستگاه‌های خود را از دو به شش ایستگاه افزایش دهد.

دن سیپرلی، موسس و مدیر اجرایی LeoLabs می‌گوید: این شرکت می‌خواهد قابلیت‌های آگاهی موقعیتی خود از فضا را مورد بررسی قرار دهد تا بتواند بر روی منظومه‌های بزرگ ماهواره‌ای باند پهن، که شرکت‌هایی مانند SpaceX ،OneWeb و دیگران آماده راه اندازی آن ها هستند نیز نظارت کند.

سیپرلی در مصاحبه‌ای در کنفرانس نوآوری ماهواره‌ای گفت: “این شبکه‌ای که ما برای نظارت ماهواره‌ای در نظر داریم در چند سال آینده تکمیل خواهد شد.” وی گفت: “ما واقعاً باید هوشیار باشیم زیرا بسیاری از این منظومه‌های ماهواره‌ای بزرگ در اوج خود قرار دارند. باید رویکرد مناسب و برنامه درستی در این زمینه اتخاذ کنیم. “

شرکت OneWeb قصد دارد سال آینده صدها ماهواره باند پهن را راه‌اندازی کند. همچنین شرکت SpaceX نیز ممکن است بیش از ۱۰۰۰ ماهواره برای شبکه Starlink خود راه‌اندازی کند. از طرفی دیگر، شرکت Telesat Canada می‌خواهد برای منظومه ماهواره‌های باند پهن خود پرتاب‌های ماهانه داشته باشد و در نهایت تا سال ۲۰۲۳ این منظومه را به ۳۰۰ ماهواره برساند.

شرکت LeoLabs دارای ایستگاه‌های راداری است که بصورت آنلاین بر وضعیت ماهواره‌ها در فضا نظارت می‌کنند. این ایستگاه‌های راداری در آلاسکا و تگزاس و نیوزلند (یک سوم آن در حال ساخت است) واقع شده است. سیپرلی محل و موقعیت سه ایستگاه راداری بعدی را اعلام نکرد. وی در ادامه گفت، با رساندن تعداد این ایستگاه‌ها به شش ایستگاه ظرفیت تعداد اشیاء و اجسام فضایی که توسط LeoLabs ردیابی می‌شوند از ۱۳۰۰۰ به حدود ۲۵۰۰۰۰ افزایش می‌یابد. در حال حاضر، LeoLabs می‌تواند اشیائی به اندازه ۱۰ سانتی‌متر را ردیابی کند. رادارهای جدید، این شرکت را قادر می‌سازد تا اشیائی به اندازه ۲ سانتی‌متر را نیز بتواند ردیابی کند. رادار بعدی که در نیوزلند در حال ساخت است اولین تجهیزی است که قادر به شناسایی و ردیابی اجسام ۲ سانتی‌متری است؛ این فناوری نسل بعدی ما است.

سیپرلی گفت LeoLabs نصب تجهیزات ما در تگزاس نشان داد که می‌توان سریعاً ایستگاه‌های راداری ایجاد کرد که فرآیند زمینی آن تا تحویل داده‌ها شش ماه بطول انجامد. وی گفت که هر رادار برای کاهش هزینه‌ها از راه دور کار می‌کند و از سطح بالایی از خودکاری برخوردار است.

سپرلی گفت، داشتن شش رادار همچنین به این معنی است که LeoLabs می‌تواند ماهواره‌ها و زباله‌های فضایی را با نرخ تجدید نظر در ساعت اندازه‌گیری کند. وی گفت، علاوه بر این، این تعداد رادار پوشش کافی را تضمین می‌کند که LeoLabs می‌تواند یک سایت را برای تعمیرات یا به روزرسانی‌ها بدون وقفه در ارائه خدمات خود، آفلاین کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.