• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

بازاریابی بوئینگ برای ماهواره‌های کوچک Small GEO و فروش آن به دولت‌ها

  • کد خبر : 16267
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
بازاریابی بوئینگ برای ماهواره‌های کوچک Small GEO و فروش آن به دولت‌ها

با توجه به بازار ماهواره‌های کوچک در مدار ژئو، بوئینگ امیدوار است که خریداران بین‌المللی برای خرید ماهواره‌ مخابراتی جدید این شرکت ثبت‌نام کنند. اریک جنسن، معاون مدیر فروش ماهواره‌های تجاری بوئینگ می‌گوید: در کنگره بین‌المللی فضانوردی ۲۰۱۹، بوئینگ باس ماهواره‌ای ۷۰۲ را به چندین مشتری بالقوه معرفی خواهد کرد. وی گفت: ما یک تیم […]

بازاریابی بوئینگ برای ماهواره‌های کوچک Small GEO و فروش آن به دولت‌ها

با توجه به بازار ماهواره‌های کوچک در مدار ژئو، بوئینگ امیدوار است که خریداران بین‌المللی برای خرید ماهواره‌ مخابراتی جدید این شرکت ثبت‌نام کنند.

اریک جنسن، معاون مدیر فروش ماهواره‌های تجاری بوئینگ می‌گوید: در کنگره بین‌المللی فضانوردی ۲۰۱۹، بوئینگ باس ماهواره‌ای ۷۰۲ را به چندین مشتری بالقوه معرفی خواهد کرد. وی گفت: ما یک تیم در IAC داریم و قصد داریم در سطح ملی و تجاری مشتری جذب کنیم.

بوئینگ در ماه سپتامبر در کنفرانس جهانی سالانه تجارت ماهواره‌ای یوروکانسولت (Euroconsult) در پاریس اعلام کرد که باس ماهواره‌ای ۷۰۲ برای بازار رو به رشد ماهواره‌های کوچک مدار ژئوُ در حال معرفی و آماده رقابت با سایر شرکت‌ها است. باس ماهواره‌ای Small GEO براساس ماهواره O3b mPower طراحی و ساخته شده است، که بوئینگ آن‌ها را برای اپراتور ماهواره‌ای SES و منظومه ماهواره‌ای این شرکت در مدار لئو ساخته بود.

جنسن گفت، در هفته‌های بعد از کنفرانس یوروکانسولت، دولت‌های کوچکتر تمایل خود را برای خرید این ماهواره‌ها ابراز کردند. وی گفت: استفاده از محموله دیجیتال قابل برنامه‌ریزی مجدد و کوچک‌سازی وسایل الکترونیکی باعث شده تا بتوانیم همان توانایی یک ماهواره ۴۰۰۰ کیلوگرمی را در نیمی از آن بسته بندی بگنجانیم. بوئینگ، ایرباس را به‌عنوان نزدیکترین رقیب خود در این بخش از بازار می‌بیند.

جنسن نامی از کشورهایی که به باس ماهواره‌ای ۷۰۲ ابراز علاقه کردند، نبرد. به گفته وی، برخی از مشتریان بالقوه می‌توانند کشورهایی باشند که هم‌اکنون شریک و کاربر منظومه‌ نظامی Wideband Global Satcom (WGS) دولت آمریکا در مدار ژئو هستند. شرکای WGS شامل کانادا، دانمارک، لوکزامبورگ، هلند، نیوزیلند، نروژ و جمهوری چک است.

آن‌ها به دنبال این فناوری برای نسخه‌هایی با اندازه کوچک هستند که کشورها می‌توانند مجددا برای ماموریت‌های مختلف از آن استفاده کنند. به عنوان مثال، یک کشور تصمیم می‌گیرد ظرفیت استفاده دولت و محرک اقتصادی تجاری را تقسیم کند. یک محموله کاملا دیجیتال که قابل برنامه‌ریزی مجدد است، این نوع تخصیص را نسبتاً آسان می‌کند.

جنسن در ادامه گفت: یکی از فضاپیماهایی که امروز سفارش گرفته شد برای پرتاب در سال ۲۰۲۲ آماده خواهد شد. بوئینگ ماهواره را طوری طراحی کرده که با بیشتر پرتابگرها سازگار باشد. جنسن گفت: ما آمادگی همکاری با همه ارائه‌دهندگان خدمات پرتاب را خواهیم داشت.

باس ماهواره‌ای ۷۰۲ را می‌توان به‌عنوان محموله اصلی یا ثانویه پرتاب کرد. سه مورد از پرتابگرهای سازگار با این پلتفرم، پرتابگر Vulcan Centaur متعلق به United Launch Alliance، پرتابگر Falcon متعلق به SpaceX و پرتابگر Ariane 6 متعلق به Arianespace است.

جنسن گفت اگرچه در مورد برنامه‌ریزی مجدد دیجیتال‌، یا ماهواره‌های آیفون مانند، بازار بزرگی وجود دارد اما هر یک از این محصولات متفاوت هستند. باس ماهواره‌ای ۷۰۲ بوئینگ بگونه‌ای طراحی شده است که امکان تغییر ماموریت‌های ماهواره‌ای و ظرفیت هدف‌گذاری مجدد آن برای مشتریان آسان‌تر شود. به‌عنوان مثال، اپراتورهای ماهواره‌ای می توانند از ارائه پخش تلویزیون به خدمات اینترنت باند پهن تغییر کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند ظرفیت را جابجا کنند. وی گفت: می‌توانید پرتوها را تغییر شکل داده و توان زیادی را به یک منطقه معین اختصاص دهید و در مکان‌هایی که مشتری ندارید، انرژی خود را هدر ندهید. ماهواره‌های قدیمی می‌توانند کل کشور را تحت پوشش خود قرار دهند اما تجزیه و توزیع داده‌ها بر روی آن‌ها بسیار دشوار است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.