• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
10

باد یونی برای به پرواز درآوردن هواپیماها

  • کد خبر : 13787
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
باد یونی برای به پرواز درآوردن هواپیماها

محققان دانشگاه MIT با بهره‌گیری از پیشرانش “باد یونی” نشان دادند امکان ساخت هواپیمایی با موتور بدون صدا و بدون هیچ قطعه متحرکی وجود دارد که سوخت فسیلی نیز نمی‌سوزاند. هواپیمایی را تصور کنید که موتور آن بدون صدا بوده، هیچ قطعه متحرکی ندارد و سوخت فسیلی نیز نمی‌سوزاند. محققان دانشگاه MIT ادعا می‌کنند که […]

محققان دانشگاه MIT با بهره‌گیری از پیشرانش “باد یونی” نشان دادند امکان ساخت هواپیمایی با موتور بدون صدا و بدون هیچ قطعه متحرکی وجود دارد که سوخت فسیلی نیز نمی‌سوزاند.

باد یونی برای به پرواز درآوردن هواپیماها

هواپیمایی را تصور کنید که موتور آن بدون صدا بوده، هیچ قطعه متحرکی ندارد و سوخت فسیلی نیز نمی‌سوزاند. محققان دانشگاه MIT ادعا می‌کنند که یک گام دیگر به ساخت چنین هواپیمایی نزدیک شده‌اند. محققان این دانشگاه از نوعی پیشرانش به نام “باد یونی” (ionic wind) برای به پرواز درآوردن یک گلایدر بدون سرنشین کوچک استفاده کرده‌اند.

این هواپیما که عرض بال آن ۵ متر و شبیه گلایدر است، در موتور آن هیچ پروانه، توربین یا بخش متحرکی ندارد و کاملا بدون صدا است.

بادهای یونی سبب می‌شوند مولکول‌های باردار هوا با یکدیگر برخورد کنند و به این ترتیب نیروی مورد نیاز برای پرواز کردن هواپیما فراهم می‌شود.

استیون برت، دانشیار دانشگاه MIT در یک بیانیه اظهار کرد: “این اولین پرواز یک هواپیما بدون هیچ قطعه متحرکی در سیستم پیشرانش است”. وی ادامه داد: “این پرواز توانمندی‌های جدید و بررسی نشده‌ای را پیش رو قرار داده تا هواپیماها به سمت صدای کمتر، سادگی مکانیکی بیشتر، و بدون آلایندگی سوختی بروند”.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.