• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

ایسرو گزارش سال ۲۰۱۸ و برنامه سال ۲۰۱۹ خود را اعلام کرد

  • کد خبر : 14133
  • ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
ایسرو گزارش سال ۲۰۱۸ و برنامه سال ۲۰۱۹ خود را اعلام کرد

سازمان فضایی هند (ایسرو) طی اعلامیه‌ای بطور خلاصه گزارش فعالیت‌های خود در سال ۲۰۱۸ و طرح‌های سال ۲۰۱۹ این سازمان را اعلام کرد. در اطلاعیه این سازمان آمده است که هند در سال گذشته میلادی توانست برنامه‌های خود را به پیش ببرد و گام‌های مهمی بردارد. بنا به گفته کایلاساوادیو سیوان رئیس ایسرو، فعالیت مناسب […]

سازمان فضایی هند (ایسرو) طی اعلامیه‌ای بطور خلاصه گزارش فعالیت‌های خود در سال ۲۰۱۸ و طرح‌های سال ۲۰۱۹ این سازمان را اعلام کرد.

ایسرو گزارش سال 2018 و برنامه سال 2019 خود را اعلام کرد

در اطلاعیه این سازمان آمده است که هند در سال گذشته میلادی توانست برنامه‌های خود را به پیش ببرد و گام‌های مهمی بردارد. بنا به گفته کایلاساوادیو سیوان رئیس ایسرو، فعالیت مناسب این سازمان باعث شد دولت هند، سطح بالایی از اعتماد را به آن پیدا کرد که تأیید برنامه‌های آتی آن را در پی داشت. این سازمان ۱۶ فعالیت مختلف داشته که از جمله می‌توان به دو پرتاب موفق موشک جی.اس.ال.وی اشاره کرد. این موشک تاکنون سیزده پرتاب داشته اولین آن در سال ۲۰۰۱ و آخرین بار در ۱۹ دسامبر سال ۲۰۱۸ بود.

از دیگر موفقیت‌های سال گذشته هند، پرتاب ماهواره‌های جی ست ۱۱ و ۲۹ به فضا را می‌توان نام برد. جی ست ۱۱ ماهواره مخابراتی هند است که ۴۰ فرستنده در فرکانس‌های Ku و باند Ka با توانایی ۱۶ گیگابایت بر ثانیه دارد و با وزن ۵۸۵۴ کیلوگرم سنگین‌ترین ماهواره هند به شمار می‌رود. در ابتدا قرار بود ماهواره در ماه مه سال ۲۰۱۸ پرتاب شود اما به دلیل مشکلات بازبینی، این کار به تاخیر افتاد و سرانجام ۴ دسامبر ۲۰۱۸، با موشک آریان-۵ از گویان راهی مدار زمین شد.

جی ست ۲۹ نیز یک ماهواره ارتباطی با توان بالا با هدف ارائه پهنای باند سرعت بالا در مناطق روستایی است و مناطق زیادی از جمله جامو و کشمیر و شمال شرقی هند را تحت پوشش برنامه دیجیتال قرار می‌دهد. این ماهواره با وزن ۳۴۲۳ کیلوگرم سنگین‌ترین ماهواره‌ای بشمار می‌رود که تاکنون با یک موشک هندی راهی مدار شده است.

ایسرو در سال گذشته میلادی موفق به آزمایش سامانه نجات اضطراری سفینه سرنشین‌دار شد. همچنین اجازه یافت تا موشک‌های کلاس سبک اس.اس.ال.وی را توسعه دهد. در این سال همچنین ایسرو بر روی فضاپیمای قابل استفاده مجدد را ادامه داد. ایسرو در این سال توانست مشتری محصولات و خدمات خود را از ۲۹ کشور به ۳۲ کشور افزایش دهد.

براساس اطلاعیه ایسرو، این سازمان در سال پیش رو، ۱۴ پرتاب، در مدار قرار دادن ۱۷ ماهواره را در برنامه‌های خود پیش‌بینی کرده است که از جمله می‌توان به اعزام ماه‌نورد چاندرایان- ۲ اشاره کرد. ایسرو همچنین توسعه و فعالیت بر روی ناو سرنشین‌دار خود به اسم گاگانییان را بطور جدی ادامه خواهد داد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.