• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
8

هند ایستگاه فضایی خود را ظرف هفت سال آینده ایجاد می‌کند

  • کد خبر : 15043
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
هند ایستگاه فضایی خود را ظرف هفت سال آینده ایجاد می‌کند

سیوان، رییس مرکز تحقیقات فضایی هند اعلام کرد: “هند در هفت سال آینده ایستگاه فضایی خود را ایجاد می‌کند. این رویداد پس از پرتاب به ماه و مریخ، بزرگترین جهش در زمینه اکتشافات فضایی است.” وی همچنین افزود: این پروژه بخشی از پروژه Gaganyaan است که در آن هند برای اولین بار ماموریت سرنشین‌دار به […]

هند ایستگاه فضایی خود را ظرف هفت سال آینده ایجاد می‌کند

سیوان، رییس مرکز تحقیقات فضایی هند اعلام کرد: “هند در هفت سال آینده ایستگاه فضایی خود را ایجاد می‌کند. این رویداد پس از پرتاب به ماه و مریخ، بزرگترین جهش در زمینه اکتشافات فضایی است.”

وی همچنین افزود: این پروژه بخشی از پروژه Gaganyaan است که در آن هند برای اولین بار ماموریت سرنشین‌دار به فضا می‌فرستد. اجرا و عملیاتی شدن این پروژه برای اوایل سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است.

ایستگاه فضایی هند بسیار کوچکتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) خواهد بود و بصورت یک ماژول کوچک پرتاب و راه‌اندازی می‌شود. اجرای این پروژه پنج تا هفت سال آینده کلید می‌خورد و هنوز هزینه‌های آن برآورد نشده است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی تنها ایستگاه فضایی است که خدمه انسانی دارد. ایستگاه فضایی هند نیز در مداری مشابه با این ایستگاه یعنی در ۴۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار می‌گیرد.

سیوان گفت: “ما نمی‌خواهیم بخشی از ایستگاه فضایی بین‌المللی باشیم بنابراین به فکر طراحی و ساخت، و راه‌اندازی ایستگاه فضایی متعلق به هند افتادیم. این ایستگاه خیلی بزرگ نخواهد بود و حدود ۲۰ تن وزن خواهد داشت. همچنین این ایستگاه فضایی اغلب برای مطالعات تحقیقاتی و علمی از جمله آزمایش‌های میکرو گرانشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ایستگاه بگونه‌ای طراحی و ساخته می‌شود که بتواند شرایط زندگی خدمه انسانی به مدت ۱۵  تا ۲۰ روز را فراهم کند.”

سازمان تحقیقات فضایی هند بر روی یک داکت فضایی آزمایشی به نام Spadex کار می‌کند که برای پیاده‌سازی این طرح بسیار ضروری است. Spadex امکان انتقال انسان از یک فضاپیما به دیگری را فراهم می‌کند. اگرچه اولویت اصلی سوخت‌گیری و انتقال سایر سیستم‌ها از زمین به ایستگاه است.

با توجه به ماموریت Gaganyaan، فضانوردان در مرحله نهایی برای آموزش‌های پیشرفته به خارج از کشور فرستاده می‌‌شوند زیرا زمان کافی برای ایجاد مراکز آموزشی در این زمینه در هند وجود ندارد. جیتندرا سینگ رییس اداره فضایی هند اعلام کرد: خدمه هندی در مدت شش هفته انتخاب و آموزش آن‌ها ظرف یک یا دو سال تکمیل خواهد شد.

ماموریت دوم هند به ماه، Chandrayaan 2 نام دارد و دارای سه ماژول چرخاننده مداری، ارابه فرود (Vikram) و روبات ماه‌نشین (Pragyan) است. سازمان تحقیقات فضایی هند قصد دارد این ماموریت را بواسطه موشک GSLV-MKIII در روز ۱۵ ژوئن انجام دهد. با توجه به این تاریخ، انتظار می‌رود فرود بر ماه در ۶ یا ۷ سپتامبر انجام شود.

آزمایش‌های نهایی بر روی آنتن‌های ماه‌نشین قبل از ارسال آن به Sriharikota در ماه آینده، انجام می‌شود. طبق گفته سیوان، هند بخشی از همکاری‌های بین‌المللی برای فرستادن انسان به ماه و مریخ است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.