• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
7

اوموآموا – آیا این جرم بین ستاره‌ای عجیب یک فضاپیمای فرازمینی است؟

  • کد خبر : 13624
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
اوموآموا – آیا این جرم بین ستاره‌ای عجیب یک فضاپیمای فرازمینی است؟

محققان متخصص در زمینه اشیای فضایی ناشناخته معقدند برای اولین بار یک وسیله عجیب را در منظومه شمسی شناسایی کرده اند که احتمالا یک ایستگاه فضایی یا فضاپیما بوده است. این وسیله بسیار دراز که ۸۰۰ متر طول دارد و به اندازه ساختمان امپایر استیت در نیویورک است، اولین بار توسط محققان فضایی در هاوایی […]

محققان متخصص در زمینه اشیای فضایی ناشناخته معقدند برای اولین بار یک وسیله عجیب را در منظومه شمسی شناسایی کرده اند که احتمالا یک ایستگاه فضایی یا فضاپیما بوده است.

اوموآموا - آیا این جرم بین ستاره‌ای عجیب یک فضاپیمای فرازمینی است؟

این وسیله بسیار دراز که ۸۰۰ متر طول دارد و به اندازه ساختمان امپایر استیت در نیویورک است، اولین بار توسط محققان فضایی در هاوایی در تاریخ ۹ اکتبر سال ۲۰۱۷ مشاهده شد.

این صخره فضایی عجیب و غریب که “اوموآموا” (Oumuamua) نام گرفته، در زمان گردش به دور خورشید سرعت سرسام‌آوری به خود گرفته است. این در حالی است که قاعدتا در این شرایط به علت تأثیر جاذبه خورشید باید از سرعت آن کاسته می‌شد.

تحقیقات گسترده‌تری که در این زمینه در دانشگاه هاروارد انجام شده نشان می دهد تحرکات اوموآموا بر مبنای قواعد علم فیزیک قابل توضیح نیست و به احتمال زیاد می‌توان آن را اولین فضاپیما یا ایستگاه فضایی دانست که توسط بشر با دقت بالایی شناسایی شده است.

ظاهرا ضخامت بسیار کم و طول زیاد این فضاپیمای اسرارآمیز هم برای حفظ سرعت آن در زمان گذر از کنار خورشید بوده است. البته این امر باعث کاهش قابل توجه وزن آن هم شده است.

مستندات و بررسی های دانشمندان آمریکایی توسط عده‌ای از همتایان اروپایی آن‌ها هم تایید شده است. اما هنوز مشخص نشده که اوموآموا از کجا حرکت خود را آغاز کرده و مقصد آن کجا بوده است.

با این حال این احتمال هم وجود دارد که فضاپیمای اسرار آمیز که از نظر ظاهری شبیه به سیگار است از مبدایی در خارج از کهکشان راه شیری وارد منظومه شمسی شده باشد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.