• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

گردش “استارمن” با خودرو “تسلا رودستر” به دور خورشید

  • کد خبر : 15534
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
گردش “استارمن” با خودرو “تسلا رودستر” به دور خورشید

خودرو “تسلا رودستر” موفق شد نظم سفر فضایی خود را حفظ و یک دور به دور خورشید گردش کند. به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت اسپیس ایکس خبر داده که خودرو “تسلا رودستر” (Tesla Roadster) و یک مانکن با لباس فضایی سوار بر آن، اولین گردش خود به دور خورشید را تکمیل کردند. […]

خودرو “تسلا رودستر” موفق شد نظم سفر فضایی خود را حفظ و یک دور به دور خورشید گردش کند. به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت اسپیس ایکس خبر داده که خودرو “تسلا رودستر” (Tesla Roadster) و یک مانکن با لباس فضایی سوار بر آن، اولین گردش خود به دور خورشید را تکمیل کردند.

این مانکن پلاستیکی با لباس فضایی که “استارمن” (Starman) نام دارد، اولین گردش به دور خورشید را در حالی انجام داد که ۵۵۷ روز از زمان پرتابش توسط موشک “فالکون هوی”(Falcon Heavy) می‌گذشت.

مسیری که این خودرو طی کرده، از آن زمان تاکنون به ۷۶۲ میلیون مایل می‌رسد.

البته باید بدانید که متاسفانه شما قادر به دیدن استارمن در حال گردش در آسمان شب نیستید. در حال حاضر زمین در سمت مخالف خورشید است و خودرو برقی تسلا تا ۵ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی، به نزدیکی زمین نمی‌رسد.

این خودرو در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی در فاصله ۴.۶ میلیون مایلی از مریخ قرار می‌گیرد. پس از آن استارمن تنها می‌شود. برآورد شده که این مانکن فضایی تا سال ۲۰۴۷ میلادی نزدیک زمین نخواهد شد.

بنابراین این فرضیه مطرح می‌شود که بشر به این زودی‌ها با وی ملاقات نخواهد کرد.

البته شرکت “اسپیس ایکس” خود به مرز پروازهای عمیق فضایی نزدیک شده است. آمریکا هم قصد دارد در سال ۲۰۳۰ میلادی یا پس از آن انسان‌ها را به کره مریخ اعزام کند.

این احتمال وجود دارد زمانی‌ که استارمن دوباره سیاره خانه خود را ملاقات کرد، انجام پروازهای عمیق فضایی کاری معمولی شده باشد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.