• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
9

ارسال شش ماهواره سنجش از دور با دو پرتاب مداری به فاصله ۳ ساعت توسط چین

  • کد خبر : 16542
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
ارسال شش ماهواره سنجش از دور با دو پرتاب مداری به فاصله ۳ ساعت توسط چین

چین شش ماهواره سنجش از دور با دو پرتاب به فاصله سه ساعت از پایگاه‌های پرتابی خود در شمال چین به مدار فرستاد. موشک جامد Kuaizhou-1A همراه با پرتابگر از مرکز پرتاب ماهواره جیوکان واقع در شمال غرب چین در ساعت ۱۰:۴۰ بعد از ظهر بلند شد. در این پرتاب محموله‌های Jilin-1، Gaofen-2A به فضا […]

ارسال شش ماهواره سنجش از دور با دو پرتاب مداری به فاصله 3 ساعت توسط چین

چین شش ماهواره سنجش از دور با دو پرتاب به فاصله سه ساعت از پایگاه‌های پرتابی خود در شمال چین به مدار فرستاد. موشک جامد Kuaizhou-1A همراه با پرتابگر از مرکز پرتاب ماهواره جیوکان واقع در شمال غرب چین در ساعت ۱۰:۴۰ بعد از ظهر بلند شد.

در این پرتاب محموله‌های Jilin-1، Gaofen-2A به فضا ارسال شده است. به گفته CGST، ماهواره ۲۳۰ کیلوگرمی دارای وضوح رنگی کامل و بهتر از ۰٫۷۵ متر، وضوح چند طیفی بهتر از ۳ متر و عرض تصویر بیش از ۴۰ کیلومتر است.

الکساندر نجار، تحلیلگر صنعت فضایی در Euroconsult می‌گوید، چین توانایی‌های رصد زمین خود را در سطح ملی و در سطح استان توسعه می‌دهد. علاوه بر منظومه ماهواره‌ای Jilin که بخشی از آن توسط استان جیلین تأمین می‌شود، منظومه Hainan EO smallsat توسط استان هاینان حمایت می‌شود. این امر موجب می‌شود شرکت علوم داده چینی ABDAS مدل تجاری ماهواره‌های خود را برمبنای منظومه‌های خدماتی برنامه‌ریزی کند. در هر سه مورد، استان‌ها از داده‌های جمع‌آوری شده برای استفاده اقتصادی خود و همچنین برای اهداف تجاری استفاده می‌کنند تا اقتصاد محلی را توسعه دهند.

این پرتابگر متعلق به Expace، یک شرکت تابعه تجاری از شرکت علم و صنعت هوافضا چین (CASIC)، پیمانکار دفاعی غول‌پیکر و سازنده موشک است.

Kuaizhou-1A که از فناوری موشکی مشتق شده است، شامل سه مرحله جامد و یک مرحله بالایی از پیشرانه مایع است و قادر به حمل محموله ۲۰۰ کیلوگرمی به مدار ۷۰۰ کیلومتری خورشید آهنگ (SSO) است. Kuaizhou-1A در پی یک مأموریت در اواخر آگوست، چهار پرتاب تجاری انجام داده است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16542

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.