• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
10

الهام گرفتن از نحوه افزایش استحکام استخوان ها برای افزایش مقاومت بال هواپیما

  • کد خبر : 16416
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰:۱۶
الهام گرفتن از نحوه افزایش استحکام استخوان ها برای افزایش مقاومت بال هواپیما

دست یافتن به دانش جدید در مورد نحوه حفظ قدرت و استحکام استخوان ها باعث شده زمینه برای تولید موادی فراهم شود که می توان از آنها برای ساخت محصولات مقاوم تر صنعتی استفاده کرد. به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، محققان می گویند با الهام گرفتن از […]

دست یافتن به دانش جدید در مورد نحوه حفظ قدرت و استحکام استخوان ها باعث شده زمینه برای تولید موادی فراهم شود که می توان از آنها برای ساخت محصولات مقاوم تر صنعتی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، محققان می گویند با الهام گرفتن از نحوه افزایش مقاومت در استخوان های انسان ها می توان محصولاتی جدید و از جمله بال هایی مقاوم تر برای هواپیماها تولید کرد که در مقایسه با بال های فعلی هواپیماها دیرتر آسیب می بینند.

این دستاورد جدید علمی در حوزه پزشکی نیز کاربرد دارد و از جمله می توان از آن برای مقابله با برخی بیماری ها مانند پوکی استخوان استفاده کرد. درون استخوان هر فرد دارای ساختاری شبکه ای است و این شبکه های دارای شاخه های عمودی شکلی هستند که درگیر شدن آنها با هم و نیز با بندهای افقی نازک تر موجب استحکام بالای استخوان ها می شود.

وقتی ناگهان فشار زیادی به استخوان وارد می شود، تراکم این شبکه درهم تنیده افقی از شکستگی آن جلوگیری می کند و این رازی است که تا به امروز نامکشوف باقی مانده بود.

پژوهشگران دانشگاه کرنل نیویورک با مدل سازی رایانه ای این شبکه، راهی برای افزایش تراکم شبکه مذکور به منظور استفاده های عمومی تر و صنعتی یافته اند و می توان امیدوار بود با استفاده از این روش بتوان موادی به شدت مستحکم و نشکن تولید کرد.

در حال حاضر طراحی نمونه های اولیه این مواد با استفاده از یک ماده پلیمری به نام اورتان در حال انجام است تا بعد از آزمایش های لازم برای ساخت نمونه نهایی آن اقدام شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.