• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

افتتاح سایت پرتاب برای ماموریت‌های ماهواره‌های کوچک توسط Rocket Lab

  • کد خبر : 16689
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰:۲۲
افتتاح سایت پرتاب برای ماموریت‌های ماهواره‌های کوچک توسط Rocket Lab

شرکت Rocket Lab در ۱۲ دسامبر به طور رسمی سایت جدید پرتاب ایالات متحده را برای پرتاب‌های تجاری افتتاح کرد و نیروی هوایی ایالات متحده، اولین گروهی خواهد بود که از این مجموعه جدید پرواز انجام می‌دهد. مجموعه پرتاب LC-2، یا همان سایت پرتاب جدید موشک الکترون Rocket Lab یک سکوی پرتاب ساحلی است که […]

افتتاح سایت پرتاب برای ماموریت‌های ماهواره‌های کوچک توسط Rocket Lab

شرکت Rocket Lab در ۱۲ دسامبر به طور رسمی سایت جدید پرتاب ایالات متحده را برای پرتاب‌های تجاری افتتاح کرد و نیروی هوایی ایالات متحده، اولین گروهی خواهد بود که از این مجموعه جدید پرواز انجام می‌دهد.

مجموعه پرتاب LC-2، یا همان سایت پرتاب جدید موشک الکترون Rocket Lab یک سکوی پرتاب ساحلی است که در منطقه میانی اقیانوس اطلس قرار دارد. این تاسیسات در مرکز پرواز Wallops Flight واقع در ناسا است و اولین سایت پرتاب ایالات متحده برای Rocket Lab است که تاکنون ۱۰ ماموریت پرتاب خود را از مجموعه پرتاب های شماره ۱ در جزیره ماهیای پنیسولا واقع در شمال نیوزیلند انجام داده است. شش پرواز از آن پروازها در سال ۲۰۱۹ انجام خواهد شد.

بک، پس از مراسم افتتاحیه در LC-2 گفت: “این شرکت، یک سایت پرتاب دیگر و خیلی خوب خواهد داشت. داشتن دو سایت پرتاب بسیار عالی است اما داشتن یکی از آن‌ها در ایالات متحده که می‌تواند به کلیه مشتریان دولتی ارائه خدمات دهد و نیازهای امنیت ملی را تأمین کند برای ما بسیار فرصت خوبی است.

Rocket Lab قصد دارد تا یک ماه آینده ۱۲ مأموریت را از سایت LC-2 پرتاب کند. این پروازها از سال‌ ۲۰۲۰ شروع خواهد شد. اولین ماموریت در بهار سال ۲۰۲۰ برای انجام برنامه آزمایشی و فضایی نیروی هوایی به نام ۲۷RM انجام می‌شود. در این ماموریت یک میکرو ماهواره به نام Monolith پرتاب خواهد شد، تا ببیند که آیا ماهواره‌های کوچک می‌توانند بارهای فضا را تحمل کنند یا خیر.

افتتاح سایت پرتاب برای ماموریت‌های ماهواره‌های کوچک توسط Rocket Lab

سرهنگ رابرت بونگووی، مدیر مرکز نیروی هوایی فضایی و موشکی سامانه‌های موشکی گفت: “سایت پرتاب Rocket Lab در منطقه میانه اقیانوس اطلس در والوپس آیلند، ویرجینیا، توانایی ایالات متحده را در فراهم کردن دسترسی پاسخگو و قابل اعتماد به فضا تقویت می‌کند. ما مشتاقانه منتظر هستیم که Rocket Lab با موفقیت ماموریت STP-27RM را از مجموعه پرتاب شماره ۲ در بهار آینده راه‌اندازی کند که قابلیت‌های جدیدی را که در آینده به آن‌ها نیاز خواهیم داشت، آزمایش می‌کند.”

مرکز فضایی بین‌المللی اقیانوس اطلس، تحت نظارت آژانس فضایی پرواز ویرجینیا کنترل می‌شود و محل نگهداریPad 0A ، Pad 0B و LC-2 Rocket Lab است. Northrop Grumman در حال حاضر از Pad 0A برای پرتاب موشک Antares و از حامل فضایی Cygnus برای تحویل محموله ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌کند.

سکوی LC-2 متعلق به Rocket Lab در نزدیکی Pad 0A قرار دارد و از یک سکوی پرتاب ۶۶ تنی، با نگهدارنده‌ای به طول ۴۴ فوت (۱۳٫۴ متر) تشکیل شده است که برای بالا بردن موشک‌های الکترون به صورت عمودی در موقعیت پرواز استفاده خواهد شد. در همین حال، ارتفاع موشک الکترون ۵۷ فوت (۱۷ متری) است که برای پرواز ماهواره‌های کوچک تا ۵۰۰ پوند (۲۲۵ کیلوگرم) طراحی شده است و هزینه هر پرتاب به مدار با این موشک حدود ۵ میلیون دلار تخمین زده شده است.

LC-2 شامل امکاناتی برای حداقل ۴ موشک الکترون در یک زمان و یک ساختمان مونتاژ موشک است که موشک های الکترون در آن مونتاژ می‌شوند. این ظرفیت به Rocket Lab این امکان را می‌دهد که با داشتن چندین موشک آماده، در صورت لزوم از آن‌ها برای ماموریت‌های فوری استفاده کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.