• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

اسکن چهره تسریع‌کننده روند چک امنیتی در فرودگاه‌ها

  • کد خبر : 13783
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
اسکن چهره تسریع‌کننده روند چک امنیتی در فرودگاه‌ها

روش داده‌های بایومتریک که شامل اسکن چهره، تکنیک‌های هوش مصنوعی برای شناسایی، اجازه عبور و تشخیص چهره مسافران از فاصله دور است، می‌توانند صف‌های طولانی رایج در فرودگاه‌ها را کوتاه کنند. یکی از اتفاق‌های رایج در فرودگاه‌ها که معمولا موجب نارضایتی مسافران نیز می‌شود، صف‌های طولانی است. از چک امنیتی اولیه تا تحویل‌دهی چمدان‌ها، چک […]

روش داده‌های بایومتریک که شامل اسکن چهره، تکنیک‌های هوش مصنوعی برای شناسایی، اجازه عبور و تشخیص چهره مسافران از فاصله دور است، می‌توانند صف‌های طولانی رایج در فرودگاه‌ها را کوتاه کنند.

یکی از اتفاق‌های رایج در فرودگاه‌ها که معمولا موجب نارضایتی مسافران نیز می‌شود، صف‌های طولانی است. از چک امنیتی اولیه تا تحویل‌دهی چمدان‌ها، چک امنیتی اصلی، کافی‌شاپ، محل استراحت تا دروازه عبور و سالن انتظار و راهروی عبور به هواپیما این صف‌ها وجود دارد. در آینده، دروازه‌های امنیتی آزاد در فرودگاه‌ها اجرا می‌شود که از در ورودی تا راهروی ورود به هواپیما بدون هیچ نگرانی و انتظار در صف‌های طولانی طی می‌شود. برای دستیابی به این مهم، فرودگاه‌ها باید از روش داده‌های بایومتریک که شامل تصویربرداری و شناسایی چهره، تکنیک‌های AI-powered برای شناسایی، اجازه عبور و تشخیص چهره مسافران از فاصله دور است، استفاده کنند. به گفته ماکس هیریش محقق فرودگاه‌ها و توسعه‌دهنده شهری در دانشگاه هنگ کنگ، در اینجا نیاز به هماهنگی بین نظارت داخلی فرودگاه با دنیای بیرون نیست. با این‌که این کار مانند یک ایده تخیلی است اما در هرحال این اتفاق خواهد افتاد.

تجهیزات سیستم شناسایی چهره در حال حاضر قابل آزمایش است، که با نام دلتا در ترمینال فرودگاه آتلانتا هارتزفیلد جکسون در آمریکا وجود دارد. این فرودگاه، اولین ترمینال مجهز به سیستم بایومتریک است. مسافران پروازهای بین‌المللی باید مشخصات خود را در برنامه موجود در گوشی همراه هنگام ثبت‌نام وارد کنند. سپس چمدان‌های خود را برای ورود و عبور از در ترمینال در چک‌پوینت TSA بدون نشان دادن مدارک شناسایی و کارت پرواز (هنگام گذشتن از دستگاه X-ray و جستجوی بدن) و نگاه کردن به دوربین درحالی که منتظر سبز شدن چک‌پوینت هستند، رها می‌کنند.

این سیستم هنوز در مراحل اولیه اجرایی شدن قرار دارد. باتوجه به SITA، شرکت‌های IT توسعه‌دهنده فناوری فرودگاه‌ها و برنامه‌های توسعه پیش‌بینی می‌شود در سه سال آینده ۷۷ درصد از فرودگاه‌ها و ۷۱ درصد از ایرلاین‌ها مجهز به سیستم اسکن بایومتریک شوند. به گفته گرت جورس، مدیر سرویس مشتریان فرودگاه سیستم دلتا برای شناسایی تنها به دو ثانیه زمان در گیت ورودی برای شناسایی مسافران نیاز دارد که با توجه به این مدت کم، حدود ۲۷۵ مسافر در ۹ دقیقه شناسایی می‌شوند. ایرلاین‌های بریتانیایی نیز در حال استفاده از این سیستم شناسایی برای مسافران در پروازهای لس‌آنجلس، اورلاندو، میامی و نیویورک است. حصارهای امنیتی شیشه‌ای در هنگام ورود مسافران بسته شده و دوربین‌ها با شناسایی پروفایل مسافران، تیک سبز در صورت شناسایی و یا خط قرمز درصورت عدم شناسایی نشان خواهند داد. پس از آن، حصار شیشه ای باز خواهد شد. ایرلاین‌ها ادعا کردند با استفاده از این سیستم ۴۰۰ مسافر را تنها در۲۲ دقیقه شناسایی می‌کند که این زمان دو برابر سریع‌تر از روش استاندارد امروزی است.

ایرلاین‌ها درحال آزمون این سیستم به دلیل اطلاعات آماری چهره‌ها در پروازهای بین‌المللی برای حفاظت از مرزها هستند. همچنین این سازمان اطلاعات مسافران، درخواست‌کنندگان ویزاها و توریست‌ها مانند چهره، اثر انگشت را برای وارد شدن به این کشور نیاز دارد. البته عملیات IT ناموفق ایرلاین‌ها نیز در این سیستم باعث بروز مشکلاتی می‌شود؛ مانند قطع شدن سیستم که ۶۵۰ پرواز دلتا را در سال ۲۰۱۶ زمین‌گیر کرد. اضافه کردن این فناوری نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد. تحقیقات نشان می‌دهد، یک سوم از چالش ایرلاین‌ها در رابطه با یکسان‌سازی فناوری جدید با سیستم موجود و همچنین عدم وجود استانداردها برای انجام کار است که عیب‌های فنی به ناچار باعث ایجاد تاخیر خواهند شد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.