• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

ارسال اولین کپسول فضایی Starliner بوئینگ به پایگاه پرتاب، برای پرواز آزمایشی

  • کد خبر : 16508
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱:۰۴
ارسال اولین کپسول فضایی Starliner بوئینگ به پایگاه پرتاب، برای پرواز آزمایشی

کپسول سرنشین‌دار بوئینگ که برای پرواز به ایستگاه بین‌المللی فضایی در نظر گرفته شده است، ۲۱ نوامبر قدم بعدی بزرگ خود را در این سفر برداشت و برای انجام تست پروازی به پایگاه پرتاب فلوریدا منتقل شد. کپسول CST-100 Starliner قرار است در تاریخ ۱۷ دسامبر، اولین پرواز خود را از مجموعه فضایی ۴۱ پایگاه […]

ارسال اولین کپسول فضایی Starliner بوئینگ به پایگاه پرتاب، برای پرواز آزمایشی

کپسول سرنشین‌دار بوئینگ که برای پرواز به ایستگاه بین‌المللی فضایی در نظر گرفته شده است، ۲۱ نوامبر قدم بعدی بزرگ خود را در این سفر برداشت و برای انجام تست پروازی به پایگاه پرتاب فلوریدا منتقل شد.

کپسول CST-100 Starliner قرار است در تاریخ ۱۷ دسامبر، اولین پرواز خود را از مجموعه فضایی ۴۱ پایگاه نیروی هوایی کاناوراول فلوریدا انجام دهد. این تاسیسات متعلق به United Launch Alliance است و این کپسول بر روی موشک AtlasV ساخت همین شرکت به فضا پرتاب خواهد شد.

مایکل فینک، فضانورد ناسا در اولین ماموریت سرنشین‌دار Starliner به فضا سفر خواهد کرد. پرواز آزمایشی ماه دسامبر Starliner یک آزمایش مهم خواهد بود زیرا بدنبال صدور گواهینامه ناسا برای پرواز فضانوردان به ایستگاه فضایی و بالعکس است.

این پرواز آزمایشی فقط شش هفته پس از آخرین آزمایش مهم و نافرجام بوئینگ انجام می‌شود. این پرتاب به منظور بررسی توانایی فضاپیمای Starliner در حمل ایمن فضانوردان و اطمینان از هرگونه ناهنجاری و مشکل در موشک قبل از روشن شدن طراحی شده است.

همتای بوئینگ در برنامه تجاری و سرنشین‌دار ناسا، SpaceX است که پرواز آزمایشی مشابهی از فضاپیمای شخصی خود یعنی Crew Dragon را در ماه مارس به پایان رساند. هر دو شرکت سال آینده بر روی مأموریت‌های سرنشین‌دار تمرکز خواهند کرد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.