• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
8

شرکت آریان اسپیس برای عربستان و هند ماهواره به فضا ارسال کرد

  • کد خبر : 14353
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
شرکت آریان اسپیس برای عربستان و هند ماهواره به فضا ارسال کرد

شرکت آریان اسپیس در تاریخ ۶ فوریه ۲۰۱۹ تعدادی ماهواره‌ مخابراتی از جمله ماهواره زمین ثابت عربستان سعودی (Hellas Sat 4) و ماهواره GSAT-31 هند را به فضا ارسال کرد. این پرتاب توسط موشک آریان ۵ شرکت آریان اسپیس از پایگاه فضایی گویان فرانسوی انجام گرفته است. طی این پرتاب حدود ۱۰۰۱۸ کیلوگرم محموله فضایی […]

شرکت آریان اسپیس در تاریخ ۶ فوریه ۲۰۱۹ تعدادی ماهواره‌ مخابراتی از جمله ماهواره زمین ثابت عربستان سعودی (Hellas Sat 4) و ماهواره GSAT-31 هند را به فضا ارسال کرد.

شرکت آریان اسپیس برای عربستان و هند ماهواره به فضا ارسال کرد

این پرتاب توسط موشک آریان ۵ شرکت آریان اسپیس از پایگاه فضایی گویان فرانسوی انجام گرفته است. طی این پرتاب حدود ۱۰۰۱۸ کیلوگرم محموله فضایی در مدار زمین ثابت مستقر شد.

مدیرعامل اجرایی شرکت آریان اسپیس، استفان اسرایل گفت: «در اولین پرتاب موشک آریان ۵ در سال ۲۰۱۹، این حامل سنگین وزن بار دیگر به‌صورت بی عیب و نقص عملیات خود را انجام داد.»

این پرتابگر حدود ۲۷ دقیقه بعد از پرتاب، ماهواره HS-4/SGS-1 را به مدار زمین ثابت تزریق کرد. این ماهواره برای ارائه خدمات به شهر علم و فناوری شاه عبدالعزیز عربستان (KACST) و اپراتور ماهواره یونانی-قبرسی Hellas Sat که بخشی از زیرمجموعه ArabSat است، پرتاب شد. همچنین، ماهواره HS-4/SGS-1 به مناطق اروپا، آفریقای جنوبی و خاورمیانه نیز خدمات ارائه می‌دهد.

شرکت لاکهید مارتین اسپیس طراحی، مونتاژ و تجمیع این ماهواره را برعهده داشته و برای عملیات در عرض جغرافیایی ۳۹ درجه شرقی برنامه‌ریزی شده است.

انتظار می‌رود که محموله مخابراتی ماهواره زمین ثابت عربستان خدمات ارتباطی باند فرکانسی Ka را به KACST ارائه کند. این امر به ارتقای علم و فناوری در این کشور کمک می‌کند. محموله مخابراتی Hellas Sat 4 برای تامین ارتباطی منطقه‌ای با استفاده از باند فرکانسی Ku طراحی شده است.

ماهواره ساخت سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) به نام GSAT-31 حدود ۴۲ دقیقه بعد از ارسال به مدار تزریق شده است. این ماهواره در قسمت پایینی موقعیت محموله موشک آریان ۵ حمل شده و ماموریت اصلی آن ایجاد ارتباط در باند فرکانسی Ku از موقعیت مداری ۴۸ درجه شرقی است. ماهواره GSAT-31 بیست و سومین ماهواره‌ای است که از طریق آریان اسپیس برای ISRO به فضا پرتاب شده است. این ماهواره سرتاسر شبه قاره هند را پوشش می‌دهد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.