• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
15

پهپادهای انتحاری ترکیه در مسیر صادرات

  • کد خبر : 19779
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
پهپادهای انتحاری ترکیه در مسیر صادرات

بنابرگزارش‌ها، ارتش ترکیه قصد دارد در آینده نزدیک بیش از ۵۰۰ فروند پهپاد انتحاری Kargu از نوع کوآدکوپتر خریداری کند. Kargu در حال حاضر می‌تواند در حالت‌های نیمه خوکار یا به صورت دستی کار کند اما کارهایی در حال انجام است تا ۲۰ فروند از آن‌ها امکان انجام حمله دسته جمعی را داشته باشند. این […]

بنابرگزارش‌ها، ارتش ترکیه قصد دارد در آینده نزدیک بیش از ۵۰۰ فروند پهپاد انتحاری Kargu از نوع کوآدکوپتر خریداری کند. Kargu در حال حاضر می‌تواند در حالت‌های نیمه خوکار یا به صورت دستی کار کند اما کارهایی در حال انجام است تا ۲۰ فروند از آن‌ها امکان انجام حمله دسته جمعی را داشته باشند. این امر می‌تواند تغییر بالقوه‌ای را برای نیروهای ترکیه در میدان نبرد ایجاد کند.

پایگاه خبری دولتی Anadolu در ترکیه، برای اولین بار گزارش داد که شرکت مهندسی و تجارت فناوری دفاعی که با نام مخفف STM نیز شناخته می‌شود، انتظار داشت که صدها پهپاد را در ۱۵ ژوئن سال ۲۰۲۰ به نیروهای مسلح ترکیه تحویل دهد. مشخص نیست که آیا این سفارش برای بیش از ۵۰۰ فروند پهپاد، شامل توافق خرید ۳۵۶ فروند Kargu – که دولت ترکیه در ماه ژانویه اعلام کرد – می‌شود یا علاوه بر آن است.

STM نسل اول Kargu را در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد و ارتش ترکیه برای اولین بار در سال گذشته تعداد اندکی از نوع اصلاح شده Kargu-2 را دریافت کرد. طبق گزارش‌ها، نیروهای ترکیه سال گذشته این پهپادها را در عملیات خود با سوریه در امتداد مرز این کشور مستقر کرده‌اند.

شرکت سازنده می گوید، Kargu، نامی که در زبان ترکی به معنای “شاهین” ترجمه می‌شود، به طور خاص برای سناریوهای جنگ ضدتروریستی و نامتقارن طراحی شده است. Kargu-2 با وزن ۱۵ پوند می‌تواند در ارتفاع بالاتر پرواز کند، برد بیش تر داشته باشد، و توانایی ماندن در یک منطقه تعیین‌شده برای مدت‌زمان طولانی‌تری را در مقایسه با مدل‌های قبلی را دارد. همچنین دارای قابلیت‌ها و پیشرفت های هدف‌گیری به روز شده ای برای کاهش اثر شنیداری است. این امر به کاهش احتمال اینکه رقیب بتواند خیلی زود پهپاد را کشف کند، کمک می کند.ل بر ساعت پرواز کند و همچنین می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در هوا بماند. این پهپاد دارای یک لینک کنترل خط دید با بردی حدود ۶ مایل است.

Kargu2 همچنین می‌تواند در ارتفاع بالاتر پرواز کند، برد بیش تر داشته باشد، و توانایی ماندن در یک منطقه تعیین‌شده برای مدت‌زمان طولانی‌تری را در مقایسه با مدل‌های قبلی دارد. همچنین دارای قابلیت‌ها و پیشرفت های هدف‌گیری به روز شده ای برای کاهش اثر شنیداری است. این امر به کاهش احتمال اینکه رقیب بتواند خیلی زود پهپاد را پیدا کند، کمک می کند.

یک اپراتور روی زمین می‌تواند هر یک از پهپادهای سری Kargu را به طور دستی کنترل کند و از سنسورهای نصب شده بر روی آن ها استفاده کند، که شامل دوربین‌های ویدئویی الکترونوری و مادون‌قرمز و یک سیستم تصویربرداری لیزری یا LIDAR است تا نظارت عمومی را انجام داده و اهداف را شناسایی و ردیابی کند. سپس آن‌ها می‌توانند کوآدکوپترها را هدایت کنند تا به یک تهدید مشخص حمله کنند، حتی اگر در حال حرکت باشند. همچنین در صورتی که هیچ هدفی پیدا نشود، مهمات سنگین به طور ایمن، برای استفاده مجد به اپراتورها تحویل داده می شود.

پهپادهای سری Kargu همچنین می‌توانند در حالت نیمه خودکار عمل کنند که طبق آن، اپراتور، کوآدکوپتر را هدایت می‌کند تا به یک منطقه خاص پرواز کند و سپس اهداف را به تنهایی شناسایی و درگیر نماید. تا زمانی که اتصال لینک کنترل خط دید وجود داشته باشد، اپراتور در تمام طول فرآیند در حلقه باقی می‌ماند و اگر لازم باشد می‌تواند پهپاد را هدایت کرده یا حمله آن را متوقف کند. اسرائیل از مدت‌ها پیش یکی از پیشگامان این نوع سیستم کنترل انسان در حلقه بوده که در حال حاضر پیش‌فرض بیشتر پهپادهای انتحاری است و به طور فزاینده‌ای در انواع دیگر مواد منفجره محبوب شده‌است.

 

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.