• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
9

موفقیت ۹۰ درصدی NSLComm در اولین ماموریت کیوبست خود

  • کد خبر : 16336
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
موفقیت ۹۰ درصدی NSLComm در اولین ماموریت کیوبست خود

استارت‌آپ NSLComm که اولین کیوبست خود را در ماه جولای پرتاب کرد پس از تامین بودجه از مشتریانش که شامل شرکت‌های بزرگ بین‌المللی است، در حال ساخت دو کیوبست دیگر است. راز اژاکی، مدیر و موسس NSLComm گفت: “ما ماهواره عملیاتی در مدار داریم که بیش از ۹۰ درصد اهداف ماموریت را با موفقیت انجام […]

استارت‌آپ NSLComm که اولین کیوبست خود را در ماه جولای پرتاب کرد پس از تامین بودجه از مشتریانش که شامل شرکت‌های بزرگ بین‌المللی است، در حال ساخت دو کیوبست دیگر است.

راز اژاکی، مدیر و موسس NSLComm گفت: “ما ماهواره عملیاتی در مدار داریم که بیش از ۹۰ درصد اهداف ماموریت را با موفقیت انجام داده است. بازه مخابرات این ماهواره در تمامی فرکانس‌های UHV، VHF، باند S و باند Ka قرار دارد؛ اما ما فکر می‌کنیم که می‌تواند بهبود یابد.”

این استارت‌آپ یک دیش آنتن بازشونده و انعطاف‌پذیر برای ماهواره NSLSat-1 و یک کیوبست ۶ واحدی که در جولای توسط موشک Soyuz روسیه به فضا فرستاده شد، توسعه داده است. با این آنتن و تجهیزات الکترونیکی پیشرفته، NSLComm قصد دارد به مشتریانش مخابرات ماهواره‌ای با استفاده از نانو ماهواره‌ها با سرعت یک گیگابایت بر ثانیه پیشنهاد دهد.

برای رسیدن به این هدف، NSLComm یک پکیج مخابراتی شامل آنتن باند Ka که تا ابعاد ۶۰ سانتی‌متری قابل گسترش است، یک بازتابنده تطبیقی برای کنترل فوت‌پرینت مخابرات، یک سیستم فوتوگرامتری برای اندازه‌گیری و نقشه‌برداری از بازتابنده و یک ترانسپاندر با توان عملیاتی بالا، بر روی ماهواره NSLSat-1 نصب کرد.

به گفته اژاکی، “تمامی این سیستم‌های الکترونیکی بدون هیچ مشکلی در حال کار هستند. بازتابنده اصلی باز شد اما دقیقا در موقعیتی که ما انتظار داشتیم این اتفاق رخ نداد. در حال حاضر، تیم ما در حال ساخت ماهواره دوم است که سیستم بازشونده آن به روز شده است.”

براساس درس‌هایی که در پروژه NSLSat-1 حاصل شد، استارت‌آپ NSLComm طراحی خود را برای دو ماهواره بعدی یعنی NSLSat-2 اصلاح کرد. این شرکت قصد دارد ماهواره NSLSat-2 را تا شش ماه آینده پرتاب کند. به گفته اژاکی تامین بودجه مالی هر دو ماهواره نیز انجام شده است.

اژاکی می‌گوید: “به عنوان بخشی از صنعت نوین فضایی، هیچ دلیلی نمی‎‌بینم که هر دو سال یک بار لپ‌تاپ خود را عوض کنم اما هر شش سال یک ماهواره عوض شود. ما به طور پیوسته در حال بهبود، تست پرتاب و بهبود تست‌های پرتاب هستیم.”

در سپتامبر، NSLComm با انتشار خبری، از قرارداد چند میلیونی خود با یک شرکت بین‌المللی بزرگ رونمایی کرد. مقامات این شرکت از افشای ارزش قرارداد و نام مشتری خودداری کردند.

اژاکی گفت: “من نمی‌توانم جزئیات این قرارداد را بازگو کنم اما این قرارداد ثابت می‌کند آنچه ما در حال انجام آن هستیم، در بازار تقاضا نیز وجود دارد و ما به طور جدی در حال کمک به این اکوسیستم هستیم. NSLComm در حال تبدیل نانو ماهواره‌ها از بستر تست و اثبات تکنولوژی به قابلیت‌های واقعی برای منظومه ماهواره‌های مخابراتی است تا هزینه مخابرات را تا اندازه‌ای کاهش دهد که در نهایت مخابرات ماهواره‌ای قادر به رقابت با مخابرات فیبری و رادیویی بر روی زمین باشد.”

شرکت Swissto12 شرکتی است که در زمینه تجهیزات مخابراتی و تولید سیستم‌های ارتباط از راه دور برای مشتریان هوافضایی فعالیت دارد، در اوایل اکتبر اعلام کرد که مونتاژ تغذیه‌ آنتن باند Ka بر روی ماهواره NSLSat-1 با موفقیت انجام شده است. سفارش تجهیز مخابراتی ماهواره NSLSat-1 برای شرکت Swissto12 یک چالش بود.

امیل دریک، مدیرعامل شرکت Swissto12 گفت: “ما به طور اساسی سازنده محموله آنتن هستیم که معمولا بر روی ماهواره‌های ۱۰۰ کیلوگرمی یا سنگین‌تر نصب می‌شوند اما در این مورد قرار بود بر روی یک کیوبست شش واحدی نصب شود.”

تولید نمونه‌ای برای کیوبست، فرصتی بی‌نظیر برای ساخت محموله‌های مخابراتی ماهواره‌های کیوبست و نسل بعدی ماهواره‌های آنبرد برای این شرکت بود. همچنین این فناوری پس از سال‌ها توسعه و تسلط بر این حوزه، امکان طراحی‌های جدید و برخورد با چالش‌های فرآیند ساخت در Swissto12 به همراه داشته است.

دریک افزود: “Swissto12 با چندین پیمانکار ماهواره‌ای اصلی و بزرگ در حال همکاری است که در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی چندین آنتن پیشرفته یا سیستم‌های اتصال میانی سیگنالی در مدار لئو و ژئو در سال‌ ۲۰۱۹ هستند.”

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.