• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
10

ارائه طرح ماه‌نورد ساده و کم‌هزینه توسط پژوهشگران ناسا

  • کد خبر : 16480
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
ارائه طرح ماه‌نورد ساده و کم‌هزینه توسط پژوهشگران ناسا

پژوهشگران ناسا برای کاهش هزینه و افزایش ایمنی ماموریت‌های سطح ماه، طرح یک ماه‌نورد ساده و کم‌هزینه را ارائه داده‌اند. به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، حضور ماندگار روی ماه، به فرودهای بسیاری نیاز دارد و پژوهشگران ناسا تلاش می‌کنند تا این فرودها، قابل اطمینان و کم‌هزینه باشند. آنها طرح ابتدایی برای ساخت […]

پژوهشگران ناسا برای کاهش هزینه و افزایش ایمنی ماموریت‌های سطح ماه، طرح یک ماه‌نورد ساده و کم‌هزینه را ارائه داده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، حضور ماندگار روی ماه، به فرودهای بسیاری نیاز دارد و پژوهشگران ناسا تلاش می‌کنند تا این فرودها، قابل اطمینان و کم‌هزینه باشند. آنها طرح ابتدایی برای ساخت یک ماه‌نورد رباتیک را ارائه داده‌اند که می‌تواند تا ۳۰۰ کیلوگرم بار مفید را به سطح ماه برساند.

جزئیات فنی منتشر شده در مورد طرح جدید ناسا نشان می‌دهند که این ماه‌نورد، چارچوبی محکم دارد که برای استفاده در ماموریت‌های آینده ماه مناسب است. این ماه‌نورد فعلا در حد یک طرح ابتدایی ارائه شده و نام مشخصی ندارد اما در حال حاضر، “اسپیس پالت” (space pallet) نامیده می‌شود.

هدف از ارائه چنین طرحی این است تا هزینه ماموریت‌های روی ماه به حداقل برسد و ماه‌نورد با ایمنی کامل روی سطح ماه فرود بیاید.

طراحی این ماه‌نورد، بر اساس مجموعه‌ای از نیازهای اساسی ارائه شده و طوری صورت گرفته که با رعایت همه پارامترهای لازم، هزینه را به حداقل برساند. پژوهشگران در طراحی این ماه‌نورد تلاش کرده‌اند تا کیفیت آن به اندازه کافی خوب باشد.

شاید این ماه‌نورد، به سخت‌افزار یا تجهیزاتی از جمله یک حسگر لرزه‌ای مجهز شود که می‌توانند تاثیرات محیطی مانند تاثیر شهاب‌سنگ‌های مجاور را بر آن بررسی کنند.

به گفته پژوهشگران، اسپیس پالت قرار است فراتر از یک وسیله نقلیه تجاری باشد. این وسیله نقلیه جدید می‌تواند بار مفید مورد نیاز را هنگام ماموریت با خود حمل کند و به ماه برساند. همچنین، اسپیس پالت می‌تواند تصاویری از سطح ماه بگیرد تا محیط اطراف خود را به گروه پژوهشی نشان دهد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16480

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.