• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

شناسایی طوفان گرمسیری بری از فضا توسط فضانوردان

  • کد خبر : 15221
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰:۳۴
شناسایی طوفان گرمسیری بری از فضا توسط فضانوردان

گروهی از فضانوردان به کمک یک ماهواره آب و هواشناسی، طوفان گرمسیری بری را شناسایی کردند که در حال نزدیک شدن به ساحل خلیج مکزیک است. براساس توصیه‌های عمومی منتشر شده توسط مرکز طوفان‌ها وابسته به اداره ملی اقیانوسی و جو زمین، طوفان گرمسیری بری از ۱۲ جولای به آرامی به سمت شمال غربی و […]

شناسایی طوفان گرمسیری بری از فضا توسط فضانوردان

گروهی از فضانوردان به کمک یک ماهواره آب و هواشناسی، طوفان گرمسیری بری را شناسایی کردند که در حال نزدیک شدن به ساحل خلیج مکزیک است.

براساس توصیه‌های عمومی منتشر شده توسط مرکز طوفان‌ها وابسته به اداره ملی اقیانوسی و جو زمین، طوفان گرمسیری بری از ۱۲ جولای به آرامی به سمت شمال غربی و ساحل لوئیزیانا در حال حرکت است و انتظار می‌رود که روز بعد به شمال و میانه می‌سی‌سی‌پی برسد.

بادهای این طوفان گرمسیری بسیار ضعیف‌تر از خود طوفان هستند اما تهدید اصلی در عکسی است که توسط کریستینا کچ، فضانورد ناسا از ایستگاه بین‌المللی فضایی گرفته شد و از طریق ابررایانه‌ها به اشتراک گذاشته شد.

این ابرها بخشی از لوئیزیانا و می‌سی‌سی‌پی را با باران‌هایی با میانگین ۱۰ تا ۲۰ اینچ (۲۵ تا ۵۰ سانتی‌متر) تهدید می‌کند. طبق بیانیه مرکز طوفان، چندین محل در ناحیه ممکن است باران‌هایی با میزان ۲۵ اینچ (۶۴ سانتی‌متر) نیز داشته باشند. همچنین این طوفان ممکن است پیامدهای احتمالی نظیر افزایش شدت طوفان، وزش شدید باد و چند گردباد را به همراه داشته باشد.

شناسایی طوفان گرمسیری بری از فضا توسط فضانوردان

مرکز ملی طوفان طبق تصاویر ماهواره‌ای پیش‌بینی می‌کند که این طوفان‌ها چگونه شکل گرفته، به چه صورت گسترش پیدا می‌کند و کدام نواحی را بیشتر تهدید می‌کند. یکی از این ماهواره‌ها که بدین منظور استفاده می‌شود محصول پروژه مشترک بین ناسا و سازمان اکتشافات فضایی ژاپن است که GPM Core Observatory نام دارد.

این ماهواره از ابزارهای مایکروویو برای تخمین میزان بارندگی که توسط رطوبت موجود در ابرها حاصل می‌شود، استفاده می‌کند. همچنین از ابزار راداری این ماهواره برای اندازه‌گیری ارتفاع راس ابر استفاده می‌شود که دانشمندان بواسطه این پارامتر خطر رعد و برق را ارزیابی می‌کنند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=15221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.