• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

اولین فضانورد اعزامی به مریخ ممکن است یک زن باشد

  • کد خبر : 14473
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
اولین فضانورد اعزامی به مریخ ممکن است یک زن باشد

جیمز برایدنستاین رئیس سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در مصاحبه اخیر خود با تاکید در مورد نقش مهم زنان در کاوش فضایی گفته است که یک زن می‌تواند اولین فضانورد باشد که بر سطح مریخ پا می‌گذارد. پیش از این او گفته بود که عملیات مربوط به سفر انسان به مریخ در اواسط سال‌های ۲۰۳۰ صورت […]

جیمز برایدنستاین رئیس سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در مصاحبه اخیر خود با تاکید در مورد نقش مهم زنان در کاوش فضایی گفته است که یک زن می‌تواند اولین فضانورد باشد که بر سطح مریخ پا می‌گذارد.

اولین فضانورد اعزامی به مریخ ممکن است یک زن باشد

پیش از این او گفته بود که عملیات مربوط به سفر انسان به مریخ در اواسط سال‌های ۲۰۳۰ صورت می‌گیرد، اما قبل از آن لازم است فناوری‌های مورد نیاز برای چنین ماموریتی را حین پرواز به ماه مورد آزمایش قرار دهیم. در سال‌های آینده، ناسا انتظار دارد که سفینه‌های جدید و موشک‌های سنگین برای پرواز به فضای دورتر از محدوده مدار زمین آغاز به کار کنند، همچنان تحقیقاتی را به انجام برسانند که به کاهش خطر سفر فضایی دراز مدت برای بدن انسان منجر شود.

برایدنستاین به تازگی اعلام کرده است فضانورد آمریکایی در برنامه «به ماه باز می‌گردیم» نیز یک زن خواهد بود. ناسا امیدوار است تا سال ۲۰۲۸ راه سفر مجدد انسان به ماه را با اعزام فضانوردانی باز کند.

علاوه بر این، برایدنستاین یادآور شد که در روز ۲۹ مارس اولین راهپیمایی فضایی دو نفره زنان در ایستگاه بین‌المللی فضایی توسط آنه مکلین و کریستینا کخ انجام خواهد شد . کریستینا کخ در روز ۱۴ مارس با ناو روسی سایوز به فضا سفر خواهد کرد و آنه مک کلین، در حال حاضر در این ایستگاه فعالیت دارد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14473

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.