• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

کمک مالی هنگ کنگ به حمل و نقل هوایی در شرایط بحرانی ویروس کرونا

  • کد خبر : 18457
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰:۱۸
کمک مالی هنگ کنگ به حمل و نقل هوایی در شرایط بحرانی ویروس کرونا

اداره فرودگاه‌های هنگ‌کنگ (AAHK) به اپراتورهای داخلی که به علت شیوع ویروس کرونا و محدودیت های سفرهای هوایی تحمیل شده توسط دولت، در معرض فروپاشی مالی قرار گرفته‌اند، مرحله چهارم کمک‌های مالی را ارائه کرد. با توجه به بیانیه ارائه شده، بسته ۲۵۸ میلیون دلاری برای خرید حدود ۵۰۰۰۰ بلیط پرواز، از چهار شرکت هواپیمایی […]

اداره فرودگاه‌های هنگ‌کنگ (AAHK) به اپراتورهای داخلی که به علت شیوع ویروس کرونا و محدودیت های سفرهای هوایی تحمیل شده توسط دولت، در معرض فروپاشی مالی قرار گرفته‌اند، مرحله چهارم کمک‌های مالی را ارائه کرد.

با توجه به بیانیه ارائه شده، بسته ۲۵۸ میلیون دلاری برای خرید حدود ۵۰۰۰۰ بلیط پرواز، از چهار شرکت هواپیمایی هنگ کنگ (Cathay Pacific، Cathay Dragon، خطوط هوایی هنگ کنگ و HK Express) به عنوان بخشی از حمایت های دولت برای سرمایه‌گذاری در سیستم حمل و نقل هوایی می‌باشد. AAHK گفت که بلیط ها را به عنوان یک جزء گسترده تر از کمپین بهبود بازار آینده که برای یک روز بعد برنامه‌ریزی شده، هم به ساکنان و هم به بازدیدکنندگان بین‌المللی اهدا می‌کند. همچنین، تا زمانی که هواپیماها در هنگ کنگ ثبت شده اند، شرکت‌های هواپیمایی از یارانه ای در حدود ۱۲۹۰۰۰ دلار برای هر جت بزرگ و مبلغی تقریباً ۲۶۰۰۰ دلار برای هواپیماهای کوچک تر برخوردار هستند.

اپراتورهای فرودگاهی نیز که در زمینه های تعمیر و نگهداری، تهیه غذا، سوخت گیری و سایر خدمات فعالیت دارند، پس از اعلام  طرح بودجه به منظور ارائه مبلغ نقدی برای تجهیزات خدمات زمینی (GSE)، ازمزایای آن بهره مند خواهند شد. این ابتکار، به اپراتورها این امکان را می‌دهد تا از تجهیزات رایگان برای یک دوره نامشخص با حق بازپرداخت استفاده کنند. طبق این برنامه، شرکت هایی که صد نفر یا بیشتر استخدام می کنند، حدود ۳۸۷۰۰۰ دلار کمک مالی دریافت می کنند در حالی که شرکت‌هایی با کمتر از صد کارمند، تقریباً ۱۲۹۰۰۰ دلار دریافت خواهند کرد.

اقدامات جدید که ارزش کل یارانه‌های هوانوردی در هنگ کنگ را به ۵۹۳ میلیون دلار می‌رساند، بخشی از بسته اقتصادی ۱۷٫۷ میلیارد دلاری را شامل می‌شود. Carrie Lam، مدیر اجرایی فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ، در یک کنفرانس مطبوعاتی، تصدیق کرد که دروازه بین المللی این شهر به دلیل شیوع بیماری کرونا تقریباً بسته شده است. به گفته او، حدود ۷۵۰۰۰ کارمند فرودگاه، یارانه دستمزد دولتی دریافت می‎کنند که ۵۰ درصد از حقوق کارگران، به صورت ماهانه و هر ماه به مبلغ حدود ۱۱۶۰ دلار پرداخت خواهد شد. مدیرعامل این شرکت و شش مدیر اجرایی دیگر تصمیم دارند که از ماه آوریل به مدت ۶ ماه  کاهش حقوق داوطلبانه ای را به مقدار ۲۰% آغاز کنند.

به طور جداگانه، بلومبرگ گزارش داد که این فرودگاه به دنبال وام ۲٫۶ میلیارد دلار برای تأمین بودجه برای باند سوم است. در حالی که مقامات این گزارش را تأیید نکرده اند، اعلام کردند که به دلیل کاهش تعداد مسافران، با کمبود قابل توجه درآمد روبرو هستند.

سخنگوی این فرودگاه گفت: “مقامات در دو ماه آینده برای جمع‌آوری بودجه لازم وارد بازارهای مالی می‌شوند تا بتواند برای تأمین بودجه عملیات فرودگاهی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری، نقدینگی خود را حفظ کند. این وام همچنین برای تأمین بسته جدید امدادی استفاده خواهد شد.”

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18457

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.