• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

کمک مالی اتحادیه اروپا برای توسعه توانمندی بالگردهای جنگی نسل جدید

  • کد خبر : 18607
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کمک مالی اتحادیه اروپا برای توسعه توانمندی بالگردهای جنگی نسل جدید

اتحادیه اروپا، برای توسعه فناوری‌های بالگردهای نظامی جدید، از جمله قابلیت پرواز همزمان با وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپادها)- که به اصطلاح به آن هم گروهی سرنشین دار و بدون سرنشین (MUM-T) می گویند – در حال فراهم کردن بودجه ای به مبلغ ۲۲ میلیون یورو است. بخشی از برنامه توسعه صنعتی دفاع اروپا، […]

اتحادیه اروپا، برای توسعه فناوری‌های بالگردهای نظامی جدید، از جمله قابلیت پرواز همزمان با وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپادها)- که به اصطلاح به آن هم گروهی سرنشین دار و بدون سرنشین (MUM-T) می گویند – در حال فراهم کردن بودجه ای به مبلغ ۲۲ میلیون یورو است.

بخشی از برنامه توسعه صنعتی دفاع اروپا، مناقصه جدیدی برای ارسال هایی می باشد که به ایجاد یک سیستم مشترک پیشرفته به منظور افزایش کارایی مأموریت پلتفرم های سرنشین‌دار در ترکیب با پلتفرم‌های بدون سرنشین، می‌پردازد.

این سیستم به پلتفرم‌های سرنشین دار و بدون سرنشین این امکان را می‌دهد که مأموریت‌های عملیاتی مشترک را به کمک هلیکوپتر و پهپاد، در سناریوهای خواسته شده، انجام دهند.”

فعالیت‌های تحت پوشش این مناقصه شامل طراحی اولیه و مطالعات امکان سنجی، توسعه عملیاتی، نمونه‌سازی و در نهایت آزمایش پرواز است.

هر فناوری توسعه‌یافته شامل ادغام یک پهپاد و یک هلیکوپتر سرنشین‌دار برای عملیات‌های مشترک می‌باشد. این فناوری باید قابل استفاده در کلیه پلتفرم ها- پهپادها و بالگردهای سرنشین‌دار- باشد تا امکان بهره‌برداری از آن در کلیه ناوگان‌های روتورکرفت وجود داشته باشد.

به علاوه، این فناوری، سطح قابل توجهی از قابلیت همکاری (LOI) را بین دو پلت فرم افزایش می‌دهد.

به غیر از استانداردهای ناتو در زمینه تعاملات گسترده‌ بین دو هواپیما اعم از دریافت غیرمستقیم داده‌ها از پهپاد (LOI 1) تا کنترل راه اندازی و بازیابی آن (LOI 5)، موارد جدیدی نیز مانند پرواز کاملاً خودمختار و پرواز نیمه خودمختار به این سیستم اضافه شده است.

برای کاهش بار کاری خدمه از طریق افزایش اتوماسیون، این فعالیت همچنین شامل توسعه کنترل پیشرفته پرواز به کمک عملگرهای جدید و ادغام در یک سیستم کنترل پرواز موجود، می‌باشد.

اساساً، در این مناقصه باید فناوری MUMT براساس یک راه‌حل معتبر غیرنظامی و متناسب با محیط‌ها/الزامات نظامی باشد.
هر دو تولید کنندگان بزرگ اتحادیه اروپا قبلاً در حال بررسی پتانسیل MUMT بوده‌اند.

شرکت Airbus Helicopters در سال ۲۰۱۹ ارزیابی اولیه‎ای از این فناوری را انجام داد که به خدمه هواپیمای سبک دوموتوره H145 اجازه می‌داد یک پهپاد Schiebel Camcopter را در هنگام پرواز کنترل کند.

قرار بود مرحله دوم آزمایش در اواخر امسال با هدف بهبود برخی حوزه ها از جمله حجم کار خدمه، ارتباط خدمه و نیز افزایش سطح خودمختاری به کار گرفته شده، آغاز شود.

در همین حال، شرکت Leonardo Helicopters امسال قصد داشت یک سری آزمایشات پرواز MUM-T را با استفاده از یک WildWat AW159 در انگلیس انجام دهد.

به منظور همکاری مشترک با آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی انگلستان، این آزمایش‌ها در سال ۲۰۱۹ بر پایه کار شبیه‌سازی بود که امکان سنجی این کار را تأیید کرد.
با وجود خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، این سند نشان می‌دهد که در حال حاضر شرکت‌های انگلیسی قادر به شرکت در مناقصه اتحادیه اروپا خواهند بود.
مهلت ارسال ها ۱ دسامبر ۲۰۲۰ است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18607

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.