• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10

کشف آب در فضا – شواهدی از سیارک بنو توسط فضاپیمای OSIRIS-Rex

  • کد خبر : 13981
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
کشف آب در فضا – شواهدی از سیارک بنو توسط فضاپیمای OSIRIS-Rex

اطلاعات بدست آمده از سیارک بنو که به دور زمین گردش می‌کند، و توسط فضاپیمای OSIRIS-Rex ناسا جمع‌آوری شده است، نشان از کشف آب در فضا دارد. محققان روز گذشته نخستین مدل ها از اطلاعاتی را منتشر کردند که فضاپیمای OSIRIS-Rex هفته گذشته پس از فرود روی سیارک بنو جمع‌آوری کرد. سیارک بنو فقط ۸۰ […]

اطلاعات بدست آمده از سیارک بنو که به دور زمین گردش می‌کند، و توسط فضاپیمای OSIRIS-Rex ناسا جمع‌آوری شده است، نشان از کشف آب در فضا دارد.

کشف آب در فضا - شواهدی از سیارک بنو توسط فضاپیمای OSIRIS-Rex

محققان روز گذشته نخستین مدل ها از اطلاعاتی را منتشر کردند که فضاپیمای OSIRIS-Rex هفته گذشته پس از فرود روی سیارک بنو جمع‌آوری کرد.

سیارک بنو فقط ۸۰ میلیون تن وزن دارد. این سیارک به طور مداوم دور زمین گردش می‌کند و ۱۵۰ سال دیگر به نزدیکی زمین می‌رسد. روی سطح سیارک هیچ مایعی وجود ندارد اما مقدار انبوهی از آن به شکل گل خیس زیر سطح قرار دارد.

دانته لورتا یکی از پژوهشگران دانشگاه آریزونا می‌گوید: محیط این صخره فضایی آبی رنگ کمی ناملایم‌تر از چیزی است که تصور می‌کردیم. روی آن به جای یک یا ۲ گرداله، صدها گرداله ۱۰ متری وجود دارد. همچنین یک گرداله ۵۰ متری نیز روی «بن نو» وجود دارد که به نظر می رسد دو مخروط است که روی هم قرار دارند.

آمی سیمون از ناسا می‌گوید: شواهدی از آب در گذشته سیارک بنو وجود دارد. این خبر بسیار خوبی است.

محققان معتقدند، بنو از بقایای آغازین منظومه خورشیدی است که ۴.۵ میلیارد سال قبل از سیارات در حال تشکیل بوده است.

ماموریت ۸۰۰ میلیون دلاری Osiris-Rex در سال ۲۰۱۶ آغاز شد. این کاوشگر در ماه ژانویه وارد مدار سیارک بنو خواهد شد. محققان یک سال صرف رصد دقیق سیارک می‌کنند تا مکان مناسبی برای فرود بیابند. در سال ۲۰۲۰ میلادی، کاوشگر به سیارک نزدیک‌تر می‌شود و یک بازوی رباتیک گاز نیتروژن به خاک آن اسپری و نمونه‌هایی را جمع‌آوری می‌کند. این نمونه‌ها در سال ۲۰۲۳ میلادی به زمین بازگردانده خواهند شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.