• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
7

کشاورزی هوشمند – پیاده‌سازی با استفاده از داده‌های فضایی

  • کد خبر : 13180
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کشاورزی هوشمند – پیاده‌سازی با استفاده از داده‌های فضایی

معاون سازمان فضایی ایران گفت: کشاورزی هوشمند با استفاده از داده‌های فضایی از طریق استارتاپ‌ها و بدون دخالت دولت، در کشور قابل اجرا است. به گزارش خبرگزاری مهر، علی صادقی نائینی معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران، در برنامه تلویزیونی چرخ با موضوع «فناوری فضایی و تأثیرات آن در زندگی روزمره» در […]

معاون سازمان فضایی ایران گفت: کشاورزی هوشمند با استفاده از داده‌های فضایی از طریق استارتاپ‌ها و بدون دخالت دولت، در کشور قابل اجرا است.

کشاورزی هوشمند - پیاده‌سازی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صادقی نائینی معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران، در برنامه تلویزیونی چرخ با موضوع «فناوری فضایی و تأثیرات آن در زندگی روزمره» در مورد لزوم گسترش فناوری فضایی گفت: امروز فناوری فضایی در دنیا به سطحی رسیده که وارد زندگی عموم مردم شده و کاربردهای آن در زندگی شهری، باعث شده ایران نیز در این زمینه فعالیت کند.

وی گفت: ممکن است در آینده مردم از میوه فروش سوال کنند این میوه در چه باغی پرورش یافته یا با آب سالم آبیاری شده و یا اینکه چه میزان از کود و سم برای آن مصرف شده است.با این تغییر رویکرد و نیاز جدید، باید کسب و کارهای جدید را وارد حوزه فناوری فضایی کنیم.

صادقی نائینی گفت: رویکرد حمایت از استارتاپ ها حدود سه سال است که توسط سازمان های معتبر دنیا در حوزه فناوری فضایی در حال انجام است.

معاون سازمان فضایی با تأکید بر این که ورود فناوری‌های فضایی از طریق این شرکت‌ها به زندگی مردم، نیازمند حمایت از کسب و کارها است، افزود: یکسری نیازها حکومتی هستند و دولت برای آن‌ها تعریف و برنامه‌ریزی دارد؛ برای مثال در زمینه کشاورزی هوشمند، مزارعی که باید مدیریت شوند و افزایش تولید داشته باشند، می توانند از طریق استارتاپ‌ها و بدون دخالت دولت، مورد حمایت قرار گیرند.

در این برنامه، رضا کلانتری نژاد، کارشناس فناوری فضایی، با بیان اینکه سبک زندگی امروزه متأثر از حوزه فناوری فضایی است، گفت: درک ما از تحولات زمین از ابزارهایی است که حوزه فضایی در اختیارمان قرار داده است. مثلا امکان مکان‌یابی یا آن چه تحت عنوان گوشی، همراه خود دارید در قالب مخابرات فضایی تعریف می‌شود.

وی در مورد اولویت ادامه فعالیت‌های فضایی در کشور تأکید کرد: ایران جزء ۹ کشور کلوپ فضایی دنیا است و قادر بوده حامل مناسب برای پرتاب ماهواره، حمل موجود زنده و نیز پردازه‌های زیر مداری را تجربه کند.

کلانتری نژاد با بیان اینکه در این زمینه ما با یک موج مواجهیم و شرکت‌های مهمی در حال متحول کردن کاربردهای فضایی هستند، خاطرنشان کرد: یکی از تحولات بزرگ بخش فضایی حضور بخش خصوصی است و سعی ما بر تغییر رویکرد اقتدارگرایانه به سمت خدمت به جامعه است.

 

منبع: پژوهشگاه فضایی ایران

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.