• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10

کاوش سیاره مرکوری – همکاری ژاپن و سازمان فضایی اروپا

  • کد خبر : 13472
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کاوش سیاره مرکوری – همکاری ژاپن و سازمان فضایی اروپا

ژاپن و اروپا به صورت مشترک یک راکت مدل آریان ۵ را با یک فضاپیما و دو کاوشگر برای کاوش سیاره مرکوری (تیر- سیاره آب) به فضا پرتاب کردند. پرتاب این فضاپیما یکی از تازه‌ترین برنامه‌های مشترک فضایی دو طرف است که ماموریتی ۷ ساله دارد. سازمان‌های فضایی ژاپن و اروپا در بیانیه‌هایی آورده‌اند که […]

ژاپن و اروپا به صورت مشترک یک راکت مدل آریان ۵ را با یک فضاپیما و دو کاوشگر برای کاوش سیاره مرکوری (تیر- سیاره آب) به فضا پرتاب کردند. پرتاب این فضاپیما یکی از تازه‌ترین برنامه‌های مشترک فضایی دو طرف است که ماموریتی ۷ ساله دارد.

سازمان‌های فضایی ژاپن و اروپا در بیانیه‌هایی آورده‌اند که فضاپیمای بدون سرنشین بپی کلمب (BepiColombo) از گویی یانا فرانسه با موفقیت پرتاب شده و در مدار تعیین شده قرار گرفته است.

این برنامه با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری طرفین انجام شده و یکی از مهمترین کاوش‌های تاریخ فضایی برای کاوش مرکوری محسوب می‌شود.

مرکوری به دلیل کششی که به سمت خورشید دارد دارای دمای بالایی است و واکنش‌های انرژی در آن برای کاوش دانشمندان از اهمیت زیادی برخوردار است.

این دو کاوشگر ارسالی بتدریج از فضاپیما جدا می‌شوند و طبق برنامه، تحقیقاتی جداگانه درباره وضعیت مغناطیسی این سیاره و همچنین سطح آن انجام می‌دهند.

این دومین برنامه فضایی مشترک طرفین محسوب می‌شود. اوایل ماه جاری میلادی نیز جاکسا (سازمان فضایی ژاپن) با همکاری کشورهای آلمان و فرانسه، یک وسیله اکتشافی را به فضا پرتاب کرده بود.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.