• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات مرگبار هواپیمایی در سال ۲۰۱۹

  • کد خبر : 16877
  • ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
کاهش ۵۰ درصدی تصادفات مرگبار هواپیمایی در سال ۲۰۱۹

یک شرکت مشاوره‌ای هلندی اعلام کرد که علی‌رغم سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در اتیوپی در ماه مارس که منجر به زمین گیر شدن جهانی ناوگان بوئینگ ۷۳۷ مکس شد، شمار تلفات در تصادفات هواپیماهای تجاری بزرگ در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت. شرکت هوانوردی To70 اعلام کرد که ۸۶ تصادف مربوط به هواپیماهای […]

یک شرکت مشاوره‌ای هلندی اعلام کرد که علی‌رغم سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در اتیوپی در ماه مارس که منجر به زمین گیر شدن جهانی ناوگان بوئینگ ۷۳۷ مکس شد، شمار تلفات در تصادفات هواپیماهای تجاری بزرگ در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.

شرکت هوانوردی To70 اعلام کرد که ۸۶ تصادف مربوط به هواپیماهای تجاری بزرگ است که شامل ۸ حادثه مرگبار بوده و منجر به ۲۵۷ کشته در سال گذشته شده‌است. این در حالی است که در سال ۲۰۱۸، ۱۶۰ تصادف رخ داده که ۱۳ مورد مرگبار بوده و منجر به فوت ۵۳۴ نفر شده است.

To70 ادامه داد: “تصادفات مرگبار بوئینگ ۷۳۷ مکس در اکتبر ۲۰۱۸ و مارس ۲۰۱۹ یادآور این است که ما باید تمرکز خود را روی اصول اولیه ای حفظ کنیم که هوانوردی غیرنظامی را ایمن می سازد؛ این یعنی: هواپیماهایی که خوب طراحی و ساخته شده اند و توسط کارکنان کاملاً مطلع و آموزش دیده به پرواز درمی آیند”.

زمین گیر شدن پرفروش ترین جت باریک پیکر بوئینگ پس از دو تصادف مرگبار در اندونزی و اتیوپی و کشته شدن ۳۴۶ نفر، شرکت و صنعت هوانوردی را تکان داد. فجایع و پیامدهای آن منجر به تحقیقات متعدد نظارتی و جنایی، آسیب رساندن به خطوط هوایی و تأمین کنندگان و نیز عدم اعتماد مسافران در هواپیما شد.

To70 گفت: “میزان تصادفات مرگبار در میان هواپیماهای بزرگ تجاری در سال ۲۰۱۹ به ۰٫۲۸ در هر پرواز کاهش یافته که با وجود بسیاری از تصادفات بزرگ، نرخ تصادفات مرگبار در سال جاری کمتر از میانگین پنج سال گذشته است”.

شبکه ایمنی هوانوردی در گزارشی در تاریخ ۱ ژانویه اعلام کرد که با وجود تصادف قابل توجه بوئینگ ۷۳۷ مکس در مارس سال گذشته، سال ۲۰۱۹ یکی از امن‌ترین سال‌ها برای حمل و نقل هوایی تجاری بوده است.

به گفته این شبکه، امن‌ترین سال در تاریخ هوانوردی، سال ۲۰۱۷ بود که شامل ۱۰ تصادف بود و ۴۴ نفر جان خود را از دست دادند.

در ۲۷ دسامبر، یک هواپیمای مسافربری بک ایر که حامل تقریباً ۱۰۰ نفر بود، اندکی پس از عزیمت از فرودگاه آلماتی در قزاقستان سقوط کرد و موجب کشته شدن ۱۲ نفر شد. در تاریخ ۵ ماه می، یک هواپیمای روسی سوخو سوپرجت ۱۰۰ هنگام فرود اضطراری در فرودگاه شرمتیویو مسکو آتش گرفت و باعث کشته شدن ۴۱ نفر شد.

 

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16877

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.