• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
4

کاهش ۲۰ درصدی کارکنان و ناوگان خط هوایی قطر

  • کد خبر : 19191
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کاهش ۲۰ درصدی کارکنان و ناوگان خط هوایی قطر

خطوط هوایی قطر قرار است در پی شیوع ویروس کرونا، حدود ۵۰ فروند هواپیما و تقریبا یک پنجم کارمندان خود را بازنشسته کند. این شرکت هواپیمایی همچنین ممکن است در صورت تأمین حقوق صاحبان سهام، نسبت به کمک نقدی به سایر شرکت‌های خود اقدام کند. Akbar Al Baker، مدیر گروه قطرایر در مصاحبه‌ای به بی‌بی‌سی […]

خطوط هوایی قطر قرار است در پی شیوع ویروس کرونا، حدود ۵۰ فروند هواپیما و تقریبا یک پنجم کارمندان خود را بازنشسته کند. این شرکت هواپیمایی همچنین ممکن است در صورت تأمین حقوق صاحبان سهام، نسبت به کمک نقدی به سایر شرکت‌های خود اقدام کند.

Akbar Al Baker، مدیر گروه قطرایر در مصاحبه‌ای به بی‌بی‌سی گفت: “متأسفانه ما مجبوریم تقریبا ۲۰٪ از نیروی کار خود را کاهش دهیم، این تصمیم بسیار سختی است، اما ما هیچ چاره‌ای غیر از آن نداریم.”

این شرکت هواپیمایی در حال حاضر دارای ۲۴۵ فروند هواپیما در ناوگان خود است که طبق اطلاعات سیریوم، حدود نیمی از آن‌ها به دلیل کاهش ظرفیت به صورت موقت غیرفعال هستند.

گروه هواپیمایی قطر سهام زیادی در تعدادی از گروه‌های هواپیمایی در سطح جهان از جمله Cathay Pacific، IAG و LATAM در اختیار دارد. Al Baker گزارش‌های مربوط به تأمین وثیقه مالی برای Cathay را رد می‌کند، اما تزریق پول نقد را نیز برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های هر گروه را تکذیب نکرد.

“اگر فراخوانی برای تزریق سهام در Cathay وجود داشته باشد، به عنوان یک سهامدار، این کار را خواهیم کرد، در غیر این صورت سهم سهام خود را از دست می‌دهیم. ما برای بلند مدت سرمایه‌گذاری استراتژیک کرده‌ایم. مانند این است که ما یک کیک داریم و باید آن را به طور مساوی بین کارمندان خود و سرمایه‌گذاری‌هایی خود به اشتراک بگذاریم.”

Al Baker با هشدار جدی در مورد پیامدهای کشورهایی که دوره طولانی قرنطینه را برای مسافران هوایی ارائه می‌دهند به سایر شرکت‌های هواپیمایی پیوست: “قرنطینه‌سازی صنعت هوایی را از دچار مشکل می‌کند و امکانات فرودگاهی و درآمد آن‌ها را از بین می‌برد. تنها راه نجات تسریع در ساخت واکسن است.”

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.