• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

کاهش تولیدات شرکت Bombardier Aviation به دلیل کاهش تقاضا در دوران بحران ویروس کرونا

  • کد خبر : 19004
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰:۴۳
کاهش تولیدات شرکت Bombardier Aviation به دلیل کاهش تقاضا در دوران بحران ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا باعث کاهش تقاضا برای جت‌های بیزنس شرکت Bombardier شده و این شرکت را به سمت کاهش تولید هواپیما سوق می‌دهد. اما مدیر اجرایی Bombardier این ایده را مطرح می‌کند که ویروس کرونا در نهایت می‌تواند باعث افزایش فروش جت بیزنس شود، زیرا مشتریان محتاط به دنبال جایگزینی برای خطوط هوایی تجاری هستند. […]

شیوع ویروس کرونا باعث کاهش تقاضا برای جت‌های بیزنس شرکت Bombardier شده و این شرکت را به سمت کاهش تولید هواپیما سوق می‌دهد.

اما مدیر اجرایی Bombardier این ایده را مطرح می‌کند که ویروس کرونا در نهایت می‌تواند باعث افزایش فروش جت بیزنس شود، زیرا مشتریان محتاط به دنبال جایگزینی برای خطوط هوایی تجاری هستند.

مدیر عامل این شرکت، Eric Martel می گوید: “آیا این بیماری همه‌گیر، علاقه بیشتری در مردم ایجاد می کند؟ پرواز با جت‌های بیزنس؟ آیا مردم تصمیم می‌گیرند که این راه را برای سفر اتخاذ کنند؟

Martel معتقد است که پاسخ می‌تواند مثبت باشد. اما در کوتاه مدت، Bombardier مانند دیگر سازندگان هوافضایی، از پیامد شیوع این ویروس در امان نمانده است.

گزارش ها حاکی از آن است که سود سه ماهه اول شرکت هواپیمایی Bombardier، به استثناء هزینه‌های مالی، ۹۹% نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به ۷ میلیون دلار رسیده است. با درنظر گرفتن مالیات و هزینه‌های مالی، شرکت مادر (شامل همه واحدهای بیزنس) ۲۰۰ میلیون دلار در این دوره از دست داد.

Martel می‌گوید: “از زمان شروع بیماری و محدودیت در سفر، فعالیت فروش کاهش یافته است و ما شاهد لغوهای محدود در سفارشات خود بوده ایم.”

Bombardier از کمبود نقدینگی ۴۰۰-۵۰۰ میلیون دلاری در سه ماهه اول سال به دلیل عوامل مرتبط با ویروس کرونا مانند کاهش تقاضا، محدودیت سفر، بسته شدن تسهیلات و عدم توانایی تحویل هواپیما خبر داد.

John di Bert، مدیر ارشد مالی می‌گوید: “در این دوره تنها تعداد کمی هواپیما تحویل داده می‌شود.”

شرکت Bombardier اعلام داشت که با کاهش ۳۰-۳۵ درصدی تقاضا برای هواپیماهای بیزنس جدید، نرخ تولید هواپیما با بازار کنونی تراز خواهد شد.

این شرکت لیست هواپیماهای تحویلی سال ۲۰۲۰ را صادر نکرده، اما ۱۴۲ هواپیمای بیزنس و ۳۳ هواپیمای تجاری را در سال ۲۰۱۹ تحویل داده است.

Martel می‌گوید Bombardier در سه ماهه اول شاهد کاهش سفارش هواپیما، کمتر از حد انتظار بود.

Martel می‌افزاید: “بخش جت بزرگ که در آن خط تولید جت‌های بیزنس Global وجود دارد، در مقایسه با بخش‌های کوچک و متوسط جت که اکنون کمی بی ثبات هستند، در برابر رکود اقتصادی بهتر حفظ شده است.”

علاوه بر Global، شرکت هوانوردی Bombardier، هواپیماهای Challenger و هواپیماهای جت سبک Learjet 75 را نیز تولید می‌کند. این شرکت همچنین جت‌های منطقه ای CRJ را تولید می‌کند و قصد دارد برنامه پشتیبانی و خدمات پس از فروش خود را در ۱ ژوئن به صنایع سنگین میتسوبیشی بفروشد. انتظار می‌رود این شرکت تولید CRJ را در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به پایان برساند.

Martel می‌گوید، Bombardier در ۲۴ مارس به منظور رعایت دستورالعمل‌های دقیق دولت محلی، تأسیسات خود را تعطیل نمود اما اکنون به تدریج فعالیت‌های تولیدی را از سر خواهد گرفت.

او این وظیفه را به عنوان یک تعهد فوق‌العاده توصیف می کند که شامل اجرای روش‌های جدید و دقیق سلامت و ایمنی، یادآوری بیکار شدن هزاران کارمند، بازیابی زنجیره های تأمین و تنظیم مجدد برنامه های تحویل با مشتریان است.

Bombardier انتظار دارد در نیمه دوم سال شاهد بهبودی تدریجی باشد.

با وجود شرایط بازار، این شرکت پس از اواسط سال میلادی، تولید هواپیمای Global 7500 را افزایش خواهد داد اما امسال تعداد کمتری از این جت‌ها را نسبت به آنچه قبلاً پیش بینی شده بود، تحویل می دهد. اخیراً Bombardier اعلام داشته که ۳۵-۴۰ فروند هواپیمای ۷۵۰۰ را در سال ۲۰۲۰ تحویل می‌دهد.

این شرکت در سه ماهه اول ۱٫۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که نسبت به سال گذشته ۸% رشد داشته است. Martel می‌گوید تحویل جت‌های بیزنس تا قبل از شروع ویروس کرونا پیشرفت خوبی داشته است.

Bombardier در این دوره ۲۶ فروند هواپیمای بیزنس از جمله ۶ فروند Global را که ۲ فروند بیش تر از سه ماهه مشابه در سال ۲۰۱۹ بوده، تحویل داده است. همچنین ۵ فروند جت منطقه‌ای CRJ را که بیش تر از سال گذشته (۴ فروند) بوده، در سه ماهه اول تحویل داده است.

گردش مالی سه ماهه اول شرکت Bombardier منفی ۱٫۶ میلیارد دلار بود و شرکت در ماه مارس با دارایی نقد، معادل نقدی سایر دارایی‌ها و اعتبار ۲٫۹ میلیارد دلار تعطیل شد.

انتظار می‌رود که این شرکت مبلغ ۵۵۰ میلیون دلار با فروش CRJ و ۵۰۰ میلیون دلار با فروش تجارت سازه های هوافضایی خود به شرکت Spirit AeroSystem کسب کند. Bombardier می‌گوید که این معامله در ماه‌های آینده بسته خواهد شد.

Martel می‌گوید: “در مجموع، با انجام این معاملات، موقعیت نقدی ما بیش از ۱ میلیارد دلار بهبود خواهد یافت و همچنین نشان دهنده تکمیل خروج Bombardier از بازار تجاری هوافضا خواهد بود.”

Bombardier همچنین در حال همکاری با غول صنعتی فرانسه Alstom برای تکمیل فروش بخش ریلی خود است و Martel می‌گوید که شرکت انتظار هیچ تأخیری در زمان بندی اصلی را ندارد.”

Martel می‌گوید: “پس از اتمام فروش، Bombardier به یک تولیدکننده هواپیماهای بیزنس مستقل تبدیل می‌شود. اگرچه این یک محیط بسیار چالش برانگیز است، من نسبت به آینده مان خوشبین هستم.”

ارزش جت‌های تجاری انبار شده شرکت Bombardier در ۳۱ مارس، ۱۳٫۶ میلیارد دلار بود و نسبت به پایان سه ماهه چهارم که ۱۴٫۴ میلیارد دلار بوده، کاهش یافته است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.