• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی تا سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 19399
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی تا سال ۲۰۲۳

آژانس رتبه بندی اعتباری امریکایی S&P Global Ratings اظهار داشت که خطوط هوایی قبل از افزایش تقاضای سفر هوایی و بازگشت آن به حالت قبل از شیوع ویروس کرونا، مسیر سختی را در پیش دارند، زیرا به احتمال زیاد تعداد مسافران تا سال ۲۰۲۳ کمتر از سال قبل باقی خواهد ماند. این آژانس پیش‌بینی کرده […]

آژانس رتبه بندی اعتباری امریکایی S&P Global Ratings اظهار داشت که خطوط هوایی قبل از افزایش تقاضای سفر هوایی و بازگشت آن به حالت قبل از شیوع ویروس کرونا، مسیر سختی را در پیش دارند، زیرا به احتمال زیاد تعداد مسافران تا سال ۲۰۲۳ کمتر از سال قبل باقی خواهد ماند.

این آژانس پیش‌بینی کرده که در پی شیوع بیماری کرونا، در سال جاری با ۵۵% کاهش مسافر در مقایسه با سال ۲۰۱۹ روبه رو هستیم و تا سال ۲۰۲۳ این تعداد به تدریج به سطح پیش از کرونا افزایش می‌یابد.

S&P کاهش بسیار شدیدی را در سال ۲۰۲۰ در تعداد مسافران نسبت به پیش بینی خود در چند ماه گذشته انتظار دارد. این آژانس در ماه مارس امسال کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی را پیش بینی کرد، اما در گزارشی که در تاریخ ۲۸ می منتشر شد، این رقم را به ۵۰-۵۵% تغییر داد. همچنین مدت زمان مورد انتظار برای بهبود تقاضا را نیز یک سال تمدید کرد.

در این گزارش آمده است: “برگشت به حالت عادی بسیار طولانی‌تر از بازگشت‌های گذشته مانند حمله تروریستی یازده سپتامبر، شیوع سارس در سال ۲۰۰۳ و بحران مالی جهانی در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ است.

S&P پیش بینی کرده است که ترافیک هوایی اروپا بیشترین آسیب را خواهد دید. بازیابی برای تمامی مناطق به عواملی مانند اعتماد مسافر و اینکه آیا موج دوم شیوع Covid-19 منجر به قرنطینه بیشتر می شود یا خیر، بستگی دارد.

در این گزارش اشاره می‌شود: “اکنون که به نظر می‌رسد اوج انتشار ویروس در بسیاری از کشورها کمتر شده است، چندین دولت به صورت تدریجی به دنبال باز کردن مرزها و پروازهای خود هستند. مسیر بهبود ترافیک هوایی نه تنها به سرعت گشایش‌ این مرزها، بلکه به ظرفیت ناوگان هواپیمایی و برنامه‌ریزی مسیر، تقاضای مسافر و بار اقتصادی بستگی دارد که ناشی از شدت شیوع ویروس کرونا است.در طولانی مدت، هنگامی که دغدغه های سلامت و ایمنی توسط صنعت هوایی مورد توجه قرار گیرد و مسافران اعتماد از دست رفته خود را پیدا کنند، سفرهای هوایی به حالت قبل بازگشته و میزان رشد ترافیک هوایی در هر سال ۴ تا ۵% خواهد شد.

با این حال، این اداره هشدار می‌دهد که اتخاذ گسترده تری از کارکردن از راه دور در طی قرنطینه می‌تواند تأثیر ماندگاری بر سفرهای تجاری داشته باشد که سودآورترین بخش مسافری برای خطوط هوایی بوده‌است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19399

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.