• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

کاربردهای متعدد پهپادها

  • کد خبر : 17021
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
کاربردهای متعدد پهپادها

موارد بسیاری وجود دارد که برای آن ها از پهپادها استفاده می شود از جمله کاربردهای نظامی و عکس برداری هوایی. اما استفاده های تجاری از پهپادها، همان گونه که صنعت سال هاست راجع به آن صحبت می کند، ممکن است در نهایت محبوب تر شده و موفقیت بیش تری کسب کند. کن هربرت، تحلیلگر […]

موارد بسیاری وجود دارد که برای آن ها از پهپادها استفاده می شود از جمله کاربردهای نظامی و عکس برداری هوایی. اما استفاده های تجاری از پهپادها، همان گونه که صنعت سال هاست راجع به آن صحبت می کند، ممکن است در نهایت محبوب تر شده و موفقیت بیش تری کسب کند.

کن هربرت، تحلیلگر Genaccity Canaccord، در یادداشت اخیر خود در مورد این صنعت رو به رشد نوشت: “ما برآورد می‌کنیم که ارتش در پنج سال آینده، محرک اصلی فناوری و نوآوری باقی خواهد ماند، اما ظهور کاربردهای تجاری (مانند تحویل توسط پهپاد) و انتخاب کاربردهای صنعتی‌، اکوسیستم وسیع تری را ایجاد خواهد کرد که به اعتقاد ما در نهایت به تخصیص سرمایه و رشد چشمگیر خواهد انجامید”. وی افزود: “بازار پهپاد باید به جذب سرمایه و سرمایه گذاری قابل توجه ادامه دهد.”

در اینجا به ذکر سه مورد از کاربردهای اصلی می پردازیم.

استفاده تجاری مانند تحویل

واحد پرواز UPS موافقت اولیه دولت را مبنی بر راه‌اندازی آنچه که اساسا خطوط هوایی پهپاد خواهد بود، دریافت کرد و اولین پرواز را که “فراتر از خط دید” بود، به انجام رسانید. این پهپاد که توسط Matternet ساخته شده بود، یک مرسوله پزشکی را در کارولینای شمالی تحویل داد.

هربرت نوشت: “تحویل بسته ها و تدارکات نشان دهنده یکی از فرصت های بارز و اقتصادی است. ما معتقدیم این بازار که در مراحل ابتدایی خود است، می‌تواند به راحتی تا سال ۲۰۲۵ از ۵ میلیارد دلار در جهان پیشی بگیرد و انتظار می رود رشد بسیار سریعی داشته باشد”.

 

نظامی

هربرت تخمین زد که بازار جهانی هواپیماهای بدون سرنشین نظامی حدود ۵ میلیارد دلار ارزش دارد و این فقط پهپادهای جاسوسی یا موشک ها را شامل نمی شود.

 

هواپیماهای بدون سرنشین صنعتی جدید

هربرت گفت، بازار پهپادهای صنعتی در حال پیشروی است و تخمین زده می‌شود که حدود ۱ میلیارد دلار ارزش داشته باشد و می‌تواند تا سال ۲۰۲۳ به بیش از ۳۰ میلیارد دلار برسد. وی گفت که عمده کاربردهای صنعتی برای هواپیماهای بدون سرنشین شامل کشاورزی و اجرای قانون می‌باشد

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17021

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.