• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

کاربردهای فضایی – توسعه کشور با بهره‌گیری از صنعت فضایی

  • کد خبر : 13305
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
کاربردهای فضایی – توسعه کشور با بهره‌گیری از صنعت فضایی

رییس پژوهشگاه فضایی ایران در جلسه مرور فاز طراحی دقیق ماهواره سنجشی پارس ۱، گفت: کاربردهای فضایی باید به توسعه کشور گره بخورند تا پژوهش‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی معنا و مفهوم واقعی خود را پیدا کنند. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری، جلسه مرور فاز طراحی دقیق ماهواره سنجشی […]

رییس پژوهشگاه فضایی ایران در جلسه مرور فاز طراحی دقیق ماهواره سنجشی پارس ۱، گفت: کاربردهای فضایی باید به توسعه کشور گره بخورند تا پژوهش‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی معنا و مفهوم واقعی خود را پیدا کنند.

کاربردهای فضایی - توسعه کشور با بهره‌گیری از صنعت فضایی

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری، جلسه مرور فاز طراحی دقیق ماهواره سنجشی پارس۱ با حضور بهره‌برداران نهایی این پروژه برگزار شد.

در این جلسه حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران و مدیران سازمان فضایی ایران، شرکت مدیریت منابع آبی ایران، امور مناطق سازمان محیط زیست، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی و رییس گروه بررسی‌های جغرافیایی سازمان محیط زیست و نمایندگان دانشگاه امیرکبیر و صنایع شهید همت در محل پژوهشگاه فضایی ایران تشکیل شد.

صمیمی در این جلسه با تاکید بر لزوم تعامل با بهره‌برداران داده‌های فضایی برای تعریف دقیق پروژه‌ها و تبیین الزامات گفت: کاربردهای فضایی باید به توسعه کشور گره بخورند تا پژوهش‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی معنا و مفهوم واقعی خود را پیدا کنند.

وی افزود: چرخه اقتصادی پروژه‌ها از ابتدای تعریف آن‌ها باید مدنظر قرار گیرد و نحوه اتصال‌شان به صنعت مشخص شود.

بر اساس همین گزارش، محمد سینجلی مدیر پروژه پارس۱، ابتدا به کاربرد محموله‌های تصویربرداری پرداخت و سپس فعالیت‌های صورت گرفته در اجرای پروژه پارس۱ را تشریح کرد. وی افزود: داده‌های ماهواره سنجشی مانند پارس۱ در کشاورزی و جنگل‌داری کاربرد بسیار دارد.

سینجلی، بررسی و طبقه‌بندی پوشش‌های گیاهی، تشخیص بیماری‌ها در گیاهان، خشکسالی کشاورزی، برآورد تبخیر و تعرق در مزارع کشاورزی و بررسی استرس آب محصولات را از جمله کاربردهای محموله‌های تصویربرداری در کشاورزی برشمرد.

 

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.