• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

کاربردهای ابتکاری پهپادها

  • کد خبر : 17729
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کاربردهای ابتکاری پهپادها

وقتی ما به هواپیماهای بدون سرنشین فکر می‌کنیم، به یاد آن دسته از پهپادهایی می افتیم که ارتش برای جاسوسی و تحویل بمب‌ها استفاده می‌کند. همچنین پهپادهایی برای کشاورزی (پاشیدن سموم و آفت کش ها بر روی محصولات زراعی) و تحویل بسته (مانند شرکت آمازون) استفاده می‌شوند. صنعت فیلم و تلویزیون نیز از پهپادها برای […]

وقتی ما به هواپیماهای بدون سرنشین فکر می‌کنیم، به یاد آن دسته از پهپادهایی می افتیم که ارتش برای جاسوسی و تحویل بمب‌ها استفاده می‌کند. همچنین پهپادهایی برای کشاورزی (پاشیدن سموم و آفت کش ها بر روی محصولات زراعی) و تحویل بسته (مانند شرکت آمازون) استفاده می‌شوند. صنعت فیلم و تلویزیون نیز از پهپادها برای فیلمبرداری هوایی و گرفتن تصاویر خیره کننده استفاده می‌کنند.

وقتی پهپادها به وسیله‌ای رایج تر تبدیل شوند، مردم و سازمان‌ها کاربردهای خلاقانه تری از آن ها را کشف می‌کنند. برخی از این موارد نسبتاً غیرمعمول هستند اما نشان می‌دهد که چگونه فناوری فراگیر پهپاد در حال پیشروی است و سرانجام همه جنبه‌های زندگی ما را فرا خواهد گرفت.

در اینجا به چند مورد از کاربردهای جدید پهپادها اشاره می‌کنیم:

مبارزه با ویروس COVID-19

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت چین با استفاده از پهپادهای مجهز به بلندگو، مردمی را که از ماسک استفاده نمی کنند، به استفاده از آن توصیه می کند. البته این چیزی است که اغلب ما دوست نداریم در جامعه شاهد آن باشیم. اما در چین، همه تلاش می‌کنند تا این ویروس را مهار کنند.

مطالعه حیات وحش

از دیگر موارد استفاده از پهپادها، مطالعه حیات وحش در زیستگاه طبیعی حیوانات است، زیرا می‌توانند به جای یک عکاس یا فیلمبردار انسانی عمل کنند. همچنین برای تحقیقات در کارهایی که بسیار دشوار و خارج از توانایی انسان است، کمک می کنند. به عنوان مثال، تیمی در Ocean Alliance برای گرفتن نمونه‌های بیولوژیکی از نهنگ ها از پهپادها استفاده می‌کند.

پهپاد SnotBot یک پهپاد اصلاح شده است که از طریق سوراخ بینی نهنگ وارد شده و می‌تواند “آب بینی” حاصل از بازدم را روی ظروف کشت جمع آوری کند. سوراخ بینی نهنگ حاوی گنجینه‌ای از اطلاعات بیولوژیکی ارزشمند برای محققان است: می‌توان DNA، هورمون‌های استرس و بارداری، میکروبیوم‌ها و بسیاری از شاخص‌های بیولوژیکی مربوط به سلامت و محیط زیست این حیوان را بدست آورد. Ocean Alliance همچنین یک پهپاد EarBot ضد آب دارد که برای جمع آوری داده‌های بیولوژیکی صوتی در نهنگ‌ها استفاده می‌شود.

Ocean Alliance گفت: “از همه مهم‌تر، نهنگ حتی نمی‌داند که ما در آنجا هستیم: این یک ابزار غیر تهاجمی و امن برای حیوانات بوده که برای کاربر نیز ارزان تر و مؤثرتر است.”

پرواز در آسمان

مورد دیگر استفاده از پهپادها به عنوان نوعی وسیله حمل و نقل شخصی یا تاکسی‌های هوایی است. هیچ دلیلی وجود ندارد که یک هواپیمای بدون سرنشین قدرتمند نتواند مردم را با خود حمل کند. چالش اصلی این طرح مفهومی، فقدان سیستم‌ها و مقررات است. به عنوان مثال، هیچ سیستم کنترل ترافیک هوایی برای تاکسی‌های هوایی وجود ندارد.

اما اگر یک پهپاد بتواند مردم را به هوا ببرد، می‌تواند برای شیرجه در آسمان نیز استفاده شود. به جای اینکه سوار هواپیما شویم، می توان سوار یک پهپاد شد.
ردیابی فلز

تصور کنید یک پهپاد به ردیاب فلزی مجهز است. این کاری است که شرکتی به نام RadioPlane می خواست انجام دهد. این شرکت، کمپین Kickstarter را راه اندازی کرد تا بر روی ایده خود که ساخت پهپادی به منظور کمک به پاکسازی زمین های مین‌، اکتشاف طلا و کمک به باستان شناسی بود، سرمایه گذاری کند.

این شرکت رؤیاهای بزرگی برای پهپاد Seeker خود داشت. پهپاد باید به یک دستگاه فلزیاب، دوربین، چراغ و دید حرارتی مجهز می شد و همه آن‌ها باید همزمان با هم کار می کردند.

متأسفانه، این شرکت نتوانست بودجه کافی برای این پروژه را کسب کند. با این حال، این یک ایده جذاب است که می‌تواند زندگی‌ها را نجات دهد و جویندگان طلا را ثروتمند کند و باید در آینده، شرکت‌های دیگر بر روی آن کار کنند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.