• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
12

سیاست «عدم مجوز یعنی عدم برخاست» برای پهپادهای هند

  • کد خبر : 20001
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
سیاست «عدم مجوز یعنی عدم برخاست» برای پهپادهای هند

آزمایشگاه نوآوری Quidich مستقر در Pune، به همراه Asteria Aerospace، نخستین پرواز پهپاد را مطابق با قانون “عدم داشتن مجوز، یعنی عدم برخاست” یا NPNT در Tumakuru به اتمام رساندند و برای اولین بار چنین عملیاتی را از زمان اجرای مقررات مربوط به پهپادها در دسامبر ۲۰۱۸، آغاز کردند. Neel Mehta، بنیانگذار و مدیر Asteria […]

آزمایشگاه نوآوری Quidich مستقر در Pune، به همراه Asteria Aerospace، نخستین پرواز پهپاد را مطابق با قانون “عدم داشتن مجوز، یعنی عدم برخاست” یا NPNT در Tumakuru به اتمام رساندند و برای اولین بار چنین عملیاتی را از زمان اجرای مقررات مربوط به پهپادها در دسامبر ۲۰۱۸، آغاز کردند.

Neel Mehta، بنیانگذار و مدیر Asteria Aerospace گفت: “محدودیت در پرواز بدون اجازه پهپادها، دلیل اصلی ایجاد مکانیزم تطابق با قوانین است. کاربردها و موارد استفاده از پهپادها بسیار زیاد است – بازرسی‌های گسترده صنعتی، بررسی‌های مکانی، بررسی‌های کشاورزی، نظارت عمومی و امنیت (در مناطق سبز) اما تخلیه مواد یا تحویل بسته از طریق پهپادها هنوز مجاز نیست. این نقطه عطف، مرحله ای برای عملیات یکپارچه پهپادها و منطبق با قوانین در سراسر کشور است. با این حال، وزارت هوانوردی غیرنظامی (MCA) باید از مناطق سبز بیش تری برای کشور اطلاع رسانی کند تا از پتانسیل کامل وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) بهره ببرد.”

متخصصان این صنعت می گویند که این پورتال در اوایل سال ۲۰۱۹ افتتاح شد. با این حال، فرآیندهای فرعی مانند تأیید درخواست NPNT برای پهپاد، روند صدور UIN و تأیید نخستین مناطق سبز باعث به تأخیر افتادن عملیات شده است.

طبق اطلاعیه MCA، عملیات فقط در صورتی انجام می‌شود (OPA) که در یک منطقه سبز قرار داشته باشد. OPA یک فایل دیجیتالی است که به برنامه پهپادها وارد شده و تنها در صورت تأیید این فایل، پهپاد فاز برخاست را آغاز می کند.

قبل از انجام هرگونه عملیات پروازی، باید سه مجوز را در پورتال Digital Sky دریافت کرد که توسط اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGCA) اداره می‌شود. این موارد شامل موراد زیر است:

شماره شناسایی منحصر به فرد (UIN) برای پهپاد، اجازه اپراتور هواپیمای بدون سرنشین (UAOP) برای خلبان و (OPA) که در آن خلبان مکان و هدف عملیات پرواز را ذکر می‌کند.

در ماه می، شش منطقه سبز و منطبق با NPNT برای عملیات پهپادها، مجوز امنیتی دریافت کردند. این مناطق در Andhra Pradesh و Karnataka و Rajasthan و Maharashtra و Tamil Nadu و West Bengal واقع شده اند و قطر ۱۰ کیلومتری و مساحت ۷۸٫۵ کیلومتر مربع را در برمی‌گیرد. برنامه Digital Sky برای تضمین وقوع عملیات در مناطق مجاز، از GPS استفاده می‌کند.

در حال حاضر پرواز پهپادها در مناطق دیگر غیرقانونی است و هر پهپاد بیش از ۲۵۰ گرم (نانو پهپاد) به انطباق با NPNT نیاز دارد. با این حال، MCA معافیت‌های مشروط را برای اپراتورهای درگیر در اقدامات مبارزه با ملخ یا عملیات ضدعفونی برای مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته است.

این درحالی است که ماه گذشته DGCA با ۱۳ کنسرسیوم مختلف برای انجام تحویل آزمایشی توافق کرده است.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=20001

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.