• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

پشتیبانی شرکت هوانوردی Wing از استانداردی برای شناسایی پهپادها از راه دور

  • کد خبر : 17736
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
پشتیبانی شرکت هوانوردی Wing از استانداردی برای شناسایی پهپادها از راه دور

شرکت Wing به استفاده ایمن، باز و بی خطر حریم هوایی متعهد است. برای رسیدن به این هدف، این شرکت از شناسایی پهپادها از راه دور (“Remote Identification Drones”) پشتیبانی می‌کند، که این امر به محافظت از مردم، ارتقاء پرواز مسئولانه، و استفاده از آسمان توسط همه کاربران، کمک می‌کند. پس از انتشار اعلامیه سازمان هوانوردی […]

شرکت Wing به استفاده ایمن، باز و بی خطر حریم هوایی متعهد است. برای رسیدن به این هدف، این شرکت از شناسایی پهپادها از راه دور (“Remote Identification Drones”) پشتیبانی می‌کند، که این امر به محافظت از مردم، ارتقاء پرواز مسئولانه، و استفاده از آسمان توسط همه کاربران، کمک می‌کند.

پس از انتشار اعلامیه سازمان هوانوردی فدرال FAA درمورد قانونگذاری پیشنهادی (NPRM) در ایلات متحده برای شناسایی پهپادها از راه دور، Wing از این استاندارد جدید بین‌المللی ASTM برای Remote ID استقبال کرد. استاندارد ASTM نشان دهنده دو سال همکاری بین قانونگذاران و صنعت می‌باشد. این نشان می‌دهد که Remote ID می‌تواند به شکلی پیاده‌سازی شود که از پهپادهای متنوع پشتیبانی و از حریم خصوصی محافظت کند. همچنین علاقمندان را قادر می‌سازد تا در حریم هوایی مشارکت داشته باشند.

در حالی که Wing با اهداف NPRM FAA موافق است، قوانین پیشنهادی چالش‌هایی را نیز ایجاد می‌کند. استاندارد ASTM می‌تواند به رفع برخی از این چالش ها کمک کند و Wing به دنبال ارائه نظرات عمومی مفصل به FAA به عنوان بخشی از فرآیند قانونگذاری است.

چالش ها

Wing معتقد است که تغییرات ساده می‌توانند چالش‌های ارائه شده توسط قانون پیشنهادی را به صورت ایمن و مطمئن برطرف سازند و امکان پیاده‌سازی سریع Remote ID را با فناوری موجود فراهم آورد.

پهپادها متنوع هستند. انواع این وسایل نقلیه بدون سرنشین از سیستم های پیشرفته تجاری گرفته تا هواپیماهای آماده مصرف (off-the-shelf) و مدل‌های ساخت خانگی را شامل می شود. قانون باید مسیرهای مناسبی را تعیین کند که کلیه اپراتورهای تجاری و تفریحی پهپاد از آن پیروی کنند. باید به اپراتورها اجازه داده شود که هر نوع Remote ID که عملکرد لازم را ارائه می دهد، انتخاب کنند.

حریم خصوصی مهم است. برخلاف هواپیماهای مسافربری که بین فرودگاه‌ها پرواز می‌کنند، پهپادها در میان مردم، فروشگاه ها، بیمارستان‌ها و خانه‌ها فعالیت می‌کنند. قانون لازم می داند که اپراتورها داده‌های اساسی را با تعداد کمی کنترل به اشتراک بگذارند. این داده‌ها ممکن است اطلاعات حساس در مورد مشتریان و اپراتورها را نشان دهد. داده های Remote ID باید قابلیت گمنامی را داشته و محدود به اطلاعات ضروری باشد. ذخیره این اطلاعات باید مطابق با یک روند قانونی محدود شود.

آسمان برای همه باز است. وجود علاقمندان برای نوآوری در ایالات متحده بسیار مهم هستند. با این حال، قانون، ساخت و بهره برداری از هواپیماها را برای علاقمندان دشوار می‌کند. قانون باید روش های جایگزین را برای علاقمند ایجاد کرده تا آن ها بتوانند از طریق تلفن هوشمند، پهپاد خود را تشخیص دهند. همچنین، قانون باید از محدود کردن حضور علاقمندان در حریم هوایی جلوگیری کند.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17736

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.