• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

پرواز مسافری فرودگاه پیام – ایجاد زمینه توسعه استان البرز

  • کد خبر : 13112
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
پرواز مسافری فرودگاه پیام – ایجاد زمینه توسعه استان البرز

مدیرعامل فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با اعلام آغاز پرواز مسافری فرودگاه پیام در چند روز آینده از فراهم شدن بستر تحولاتی بزرگ در استان البرز با مسافری شدن فرودگاه پیام خبر داد.   سعید زرندی مدیرعامل فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در گفت وگو با خبرنگار مرکز روابط […]

مدیرعامل فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با اعلام آغاز پرواز مسافری فرودگاه پیام در چند روز آینده از فراهم شدن بستر تحولاتی بزرگ در استان البرز با مسافری شدن فرودگاه پیام خبر داد.

 

پرواز مسافری فرودگاه پیام - ایجاد زمینه توسعه استان البرز

سعید زرندی مدیرعامل فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در گفت وگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آستانه افتتاح فرودگاه مسافری پیام با اشاره به اینکه فرودگاه پیام با ۱۰ هزار هکتار وسعت در سال ۱۳۶۹ راه‌اندازی شد، گفت: این فرودگاه با دارا بودن باند پروازی به طول چهار هزار و عرض ۶۰ متر و اپرون ۱۲۸ هزار متری از بزرگترین فرودگاه‌های کشور به شمار می‌رود و امکان سرویس‌دهی به هواپیماهای پهن پیکر باری و مسافری را دارد.

وی با بیان این‌که در آینده نزدیک، پیام به عنوان یکی از قطب‌های اقتصاد دیجیتال مطرح می شود، افزود: برای توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام مطالعات طرح جامع اراضی ۳۶۰۰ هکتاری پیام به پایان رسیده و در چشم‌انداز پیام ایجاد شهر فرودگاهی فناوری‌های نوین، ایجاد شهر بین المللی ICT، اتصال نخستین کریدور ICT به خطوط ریلی و هوایی کشور و ایجاد گمرک تخصصی صنایع ICT و دانش بنیان هدف‌گذاری شده است.

زرندی همجواری فرودگاه پیام با استان های تهران، البرز و قزوین را یکی از ویژگی‌های مهم این فرودگاه برشمرد و اظهار کرد: با راه‌اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام تا پایان سال ۹۸ به ظرفیت جابجایی بیش از ۵۰۰ هزار مسافر در سال می‌رسیم که این امر باعث کاهش ترافیک هوایی فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) می‌شود. مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام تصریح کرد: صرفه‌جویی در زمان و کاهش ترافیک بزرگراه‌ای البرز و تهران، توسعه اقتصادی و اجتماعی استان البرز و پیش‌بینی ایجاد اشتغال در شهر فرودگاهی و صنایع های-تِک از دیگر مزیت‌های راه‌اندازی بخش مسافری این فرودگاه است.

پرواز مسافری فرودگاه پیام – ایجاد بستر برای تبدیل پیام به فرودگاه مسافری

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به افتتاح قریب الوقوع فرودگاه مسافری پیام خاطرنشان کرد: به‌سازی باند و سطوح پروازی و برج مراقبت، احداث ترمینال مسافری به مساحت ۶ هزار متر مربع، ایجاد حصار بتنی و فنس کشی محوطه فرودگاهی، ارتقا تجهیزات ایمنی زمینی و آتش نشانی، احداث پارکینگ روباز، آشیانه civil و بلوار شاخص ۹۰ متری که طول فاز اول این پروژه ۲۳۰۰ متر بوده و مسافران فرودگاه بین‌المللی پیام را بدون ورود به منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقیما به سالن ترمینال مسافری هدایت خواهد کرد از جمله پروژه‌هایی بود که در راستای مسافری شدن فرودگاه بین‌المللی پیام در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: انجام فلایت چک سیستم‌ها، نوسازی سیستم‌های کمک ناوبری و به‌سازی سیستم برق فرودگاهی از دیگر پروژه‌های اجرا شده برای آماده‌سازی بخش مسافری فرودگاه پیام است.

زرندی با اشاره به همجواری منطقه ویژه اقتصادی پیام با یک سوم صنایع کشور گفت: در منطقه ویژه اقتصادی پیام با ۳۶۰۰ هکتار وسعت، بیش از ۲۳۰ مورد سرمایه‌گذاری شکل گرفته که قریب به ۵۰ بنگاه آن در حوزه فناوری اطلاعات، دانش بنیان و صنایع «های-تک» فعال هستند و شهر بین المللی ICT نیز در این منطقه احداث خواهد شد.

مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به پروژه های منطقه ویژه اقتصادی پیام و افتتاح بخش مسافری این فرودگاه، اظهار کرد: با عملیاتی شدن این پروژه‌ها چشم‌اندازی روشن برای این منطقه و استان البرز پیش‌بینی می‌شود و بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی بزرگی در این استان فراهم خواهد شد.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.