• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
16

بزرگترین ماهواره هند با موفقیت به فضا پرتاب شد

  • کد خبر : 13894
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
بزرگترین ماهواره هند با موفقیت به فضا پرتاب شد

هند روز چهارشنبه سنگین‌ترین و بزرگترین ماهواره ساخت این کشور را با موفقیت از گینه فرانسه در آمریکای جنوبی به فضا پرتاب کرد. کی سیوان، رییس سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO)، گفت: این ماهواره با موشک “آریان ۵” به فضا پرتاب شد. وی افزود: موشک آریان ۵ پس از ۳۳ دقیقه از پرتاب، ماهواره ‘جی […]

هند روز چهارشنبه سنگین‌ترین و بزرگترین ماهواره ساخت این کشور را با موفقیت از گینه فرانسه در آمریکای جنوبی به فضا پرتاب کرد.

بزرگترین ماهواره هند با موفقیت به فضا پرتاب شد

کی سیوان، رییس سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO)، گفت: این ماهواره با موشک “آریان ۵” به فضا پرتاب شد. وی افزود: موشک آریان ۵ پس از ۳۳ دقیقه از پرتاب، ماهواره ‘جی ست ۱۱’ هند را در مدار زمین قرار داد.

رییس سازمان ایسرو توضیح داد: ماهواره ‘جی ست ۱۱’ با وزن ۵۸۵۴ کیلوگرم ،سومین ماهواره‌ای است که در راستای برنامه دولت هند موسوم به ‘هند دیجیتالی’ برای ارائه خدمات اینترنت پر سرعت در سرتاسر این کشور، به فضا پرتاب می شود.

دهلی نو بر اساس طرح ‘هند دیجیتالی’ خود قصد دارد خدمات اینترنت پر سرعت را در روستاهای دور افتاده این کشور نیز ارائه دهد.

این درحالی است که سازمان ایسرو هفته گذشته یک ماهواره نظارت زمینی خود به همراه ۳۰ ماهواره کوچک کشورهای خارجی را با استفاده از یک موشک به فضا پرتاب کرد.

سازمان تحقیقات فضایی هند به رکورد پرتاب موفقیت آمیز ۲۶۹ ماهواره خارجی دست یافته است. موشک “پی اس ال وی” هند تاکنون ۵۲ ماهواره هندی و ۲۳۹ ماهواره خارجی متعلق به ۲۸ کشور را به فضا پرتاب کرده است.

هند قصد دارد تا سال ۲۰۲۲، نخستین فضانورد خود را به فضا اعزام کند. ماموریت قرار دادن سه هندی در فضا کمی بیش از ۱٫۴ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت، که این نشان دهنده هزینه پایین‌تر ماموریت فضایی هند در مقایسه با کشورهایی همچون آمریکا و چین است.

ماموریت پرتاب انسان به فضا در سال جاری توسط نارندرا مودی نخست وزیر هند اعلام شد و سازمان تحقیقات فضایی هند آن را اجرا خواهد کرد. در این ماموریت سه فضانورد هندی به مدت هفت تا ۱۰ روز در فاصله ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتری از زمین قرار خواهند گرفت.

سازمان ایسرو همچنین سنگین ترین موشک (جی اس ال وی نسل ۳) ساخت این کشور را با موفقیت به فضا پرتاب کرده است. پیش از این هند برای پرتاب ماهواره‌های خود با وزن بیش از ۲ تن به کشورهای خارجی وابسته بود.

سازمان تحقیقات هوا و فضای هند در سال گذشته با ثبت رکود بی سابقه پرتاب ۱۰۴ ماهواره با یک موشک به فضا از جزیره کوچک ‘سریهاریکوتا’ در جنوب هند با پشت سرگذاشتن رقبای بزرگی همچون روسیه و آمریکا، تاریخ ساز شد.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.