• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

همکاری شرکت Uber با هیوندای در ساخت تاکسی‎های هوایی برقی

  • کد خبر : 16879
  • ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
همکاری شرکت Uber با هیوندای در ساخت تاکسی‎های هوایی برقی

شرکت Uber Technologies و Hyundai Motor در ایالات متحده، تصمیم دارند تا با همکاری یکدیگر تاکسی هوایی برقی را توسعه دهند و با پیوستن به رقابت جهانی، به ساخت اتومبیل‌های کوچک پرنده پرداخته و از ازدحام شهری بکاهند. بازیکنان جهانی مانند دایملر آلمانی، شرکت Geely چین و تویوتا ژاپن از سرمایه‌گذاری‌های جدید خود در این […]

شرکت Uber Technologies و Hyundai Motor در ایالات متحده، تصمیم دارند تا با همکاری یکدیگر تاکسی هوایی برقی را توسعه دهند و با پیوستن به رقابت جهانی، به ساخت اتومبیل‌های کوچک پرنده پرداخته و از ازدحام شهری بکاهند.

بازیکنان جهانی مانند دایملر آلمانی، شرکت Geely چین و تویوتا ژاپن از سرمایه‌گذاری‌های جدید خود در این زمینه پرده برداشته‌اند. هدف آن‌ها استقرار خودروهای پرنده برقی بوده که قادر به نشست و برخاست عمودی هستند. اما موانع بزرگ فنی و نظارتی نیز در این برنامه‌ها وجود دارد. یکی از این چالش‌ها، برنامه‌های زمانی مختلف شرکت Uber و Hyundai برای تجاری‌سازی است.

Euisun Chung، نایب رئیس اجرایی هیوندای می گوید: ” انتظار می رود که تجاری سازی خدمات حمل و نقل هوایی شهری در سال ۲۰۲۸ انجام شود و زمان لازم است تا قوانین و سیستم‌ها اجرا شوند”. هیوندای اولین شرکت خودروسازی است که به پروژه تاکسی هوایی Uber پیوست.

هیوندای وسایل نقلیه را تولید و مستقر خواهد کرد؛ در حالی که Uber به ارائه خدمات سواری هوایی می‌پردازد. اگرچه تاکسی هوایی در ابتدا دارای خلبان خواهد بود، در نهایت کاملاًٌ خودمختار خواهد شد.

هیوندای از یک هواپیمای برقی مفهومی که با کمک Uber توسغه داده شده است، در CES رونمایی کرد. این هواپیمای برقی به نام S-A1 برای حمل و نقل یک خلبان و ۴ مسافر طراحی شده و تا مسافت ۱۰۰ کیلومتر پرواز می‌کند.

تاکسی‌های هوایی در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند که در آن‌ها موتورهای الکتریکی جایگزین موتورهای جت و روتورها جایگزین پروانه‌ها شده‌اند.

سال گذشته، هیوندای متعهد شد که تا سال ۲۰۲۵، ۱٫۸ تریلیون وان برای سیستم حمل و نقل هوایی شهری سرمایه‌گذاری کند.

بوئینگ نیز با برند خودروهای ورزشی فولکس واگن، پورشه همکاری دارد تا یک وسیله نقلیه پرنده برقی مفهومی را توسعه دهد که بتواند مردم را در مناطق شهری جابجا کند.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.