• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
11

نصب تسلیحات StormBreaker بر روی هواپیمای Super HornetC

  • کد خبر : 19750
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
نصب تسلیحات StormBreaker بر روی هواپیمای Super HornetC

توسعه دهندگان سلاح مستقر در Tucson در ۱۵ ژوئن اعلام کردند که بخش دفاعی و موشکی Raytheon اولین رهاسازی نسخه هدایت شده از سلاح StormBreaker دارای گلاید هوشمند را از یک هواپیمای Boeing F/A–18E/F Super Hornet انجام داده اند. آزمایشات توسط یک هواپیما بر روی محدوده آزمایشی اقیانوس اطلس از رودخانه Patuxent در مریلند انجام […]

توسعه دهندگان سلاح مستقر در Tucson در ۱۵ ژوئن اعلام کردند که بخش دفاعی و موشکی Raytheon اولین رهاسازی نسخه هدایت شده از سلاح StormBreaker دارای گلاید هوشمند را از یک هواپیمای Boeing F/A18E/F Super Hornet انجام داده اند. آزمایشات توسط یک هواپیما بر روی محدوده آزمایشی اقیانوس اطلس از رودخانه Patuxent در مریلند انجام شد. این سلاح که قبلاً با نام بمب دارای قطر کوچک ۲ (SDB) شناخته شده بود، نام GBU53/B را به خود اختصاص داده و به منظور اجتناب از اشتباه گرفتن با Boeing GBU39/B SDB به StormBreaker تغییر نام داد.

StormBreaker از یک جستجوگر سه حالته به همراه هدایت اینرسی/GPS استفاده می‌کند. این جستجوگر مجهز به یک سنسور مادون قرمز جهت تشخیص پیشرفته هدف، یک سیستم لیزر نیمه‌فعال برای دستیابی به نقاط تعیین شده توسط پلتفرم پرتاب یا یک لیزر offboard و یک رادار با طول موج میلی‌متری می‌باشد که می‌تواند اهداف را در هر شرایط جوی و در هر زمان از شبانه‌روز شناسایی و ردیابی کند. بخش هدایت، اطلاعات هر سه سنسور را استخراج کرده و آن‌ها را ترکیب می‌کند تا قابلیت حمله دقیق را در برابر اهداف ثابت و متحرک فراهم کند. یک سیستم اینرسی/GPS نیز برای هدایت در هنگام پرواز در مجاورت هدف استفاده می‌شود.

هنگامی که StormBreaker از ارتفاع بالا رها شود، به کمک بال های pop-out (که ابتدا بسته بوده و می توانند باز شوند)، می تواند بیش از ۷۲ کیلومتر را برای رسیدن به اهداف متحرک طی کند و برای دست یابی به اهداف ثابت، برد آن ۱۰۰ کیلومتر است. این سلاح ۲۰۴ پوند وزن دارد که کلاهک آن ۱۰۵ پوند است.

 

پس از نشان دادن موفقیت GBU-53/B در توانایی اصابت به اهداف متحرک در ژوئیه ۲۰۱۲ و نیز موفقیت‌هایی که در سپتامبر ۲۰۱۴ و فوریه ۲۰۱۵ به دست آورد، بلافاصله نقطه عطف C را در ماه می ۲۰۱۵ با نرخ پایین تولید اولیه سپری کرد. این سلاح در ابتدا بر روی Boeing F-15E نصب شده بود، فرایندی که در آوریل ۲۰۱۸ به پایان رسید. با این حال، گزارش شده که تولید آن متوقف شده و در حالی که مشکلات مربوط به clip باله‎های آن برطرف شده، تأیید عملیاتی به تعویق افتاده است. F-15E می‌تواند حداکثر هفت rack چهار تیره را برای مجموع ۲۸ فروند GBU-53 حمل کند.

در همین حال، کار ادغام با هواپیمای Super Hornet نیروی دریایی ایالات متحده، که قرار است دومین هواپیما در استفاده از سلاح باشد، ادامه دارد. توانایی عملیاتی اولیه برای اواخر سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است. همچنین StormBreaker قرار است هواپیماهای لاکهید مارتین F-35B و F-35C سپاه دریایی و نیروی دریایی را مسلح کند. حتی محفظه کوچک داخلی سلاح های F-35B می‌تواند GBU-53 چهارگلوله ای را به همراه یک موشک هوا به هوای AIM-120 AMRAAM در خود جای دهد. قنداق خارجی این جنگ افزار، حداکثر وزن محموله F35 را به ۱۶ می رساند.

F-35A همچنین قادر به حمل سلاح خواهد بود و شماری از مشتریان صادرکننده آن قصد خود را برای تهیه StormBreaker اعلام کرده‌اند. در اواخر سال ۲۰۱۷ فروش ۳۹۰۰ سلاح GBU-53 به استرالیا برای استفاده در F-35A گزارش شد. کره جنوبی همچنین مانند سایر کاربران F-15 و F-35 علاقه‌ خود را به این موشک نشان داده است. ادغام GBU-53 با F-35 بخشی از به روزرسانی نرم‌افزار Block 4 است که قرار است تا سال ۲۰۲۳ انجام شود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.