• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

ممنوعیت استفاده از پهپادهای خارجی در دولت ایالات متحده

  • کد خبر : 18110
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
ممنوعیت استفاده از پهپادهای خارجی در دولت ایالات متحده

دولت ترامپ در حال آماده سازی یک دستورالعمل اجرایی برای ممنوعیت خرید و استفاده ادارات و آژانس‌ها از پهپادهای خارجی است که این امر امنیت ملی را به خطر می‌اندازد. این دستورالعمل که در چند هفته گذشته تنظیم شده‌بود، مربوط به پهپادهای تولید خارج و نیز تجهیزات خارجی استفاده شده برای ساخت پهپادها می‌شود. زیرا […]

دولت ترامپ در حال آماده سازی یک دستورالعمل اجرایی برای ممنوعیت خرید و استفاده ادارات و آژانس‌ها از پهپادهای خارجی است که این امر امنیت ملی را به خطر می‌اندازد.

این دستورالعمل که در چند هفته گذشته تنظیم شده‌بود، مربوط به پهپادهای تولید خارج و نیز تجهیزات خارجی استفاده شده برای ساخت پهپادها می‌شود. زیرا امکان دارد که داده‌های حساس جمع‌آوری شده به کشورهای متخاصم منتقل شود. این دستور، به طور خاص، تهدیدی برای چین است که قطب اصلی تولیدکنندگان پهپاد بوده و پهپادهای دولت و مصرف کنندگان را تأمین می‌کند.

این دستورالعمل می‌گوید که این سیاست دولت، برای تشویق استفاده از پهپادهای ساخت داخل کشور به جای انواع خارجی آن است.

آژانس‌های فدرال در صورت تصویب، یک ماه فرصت خواهند داشت تا از این دستور پیروی کنند. اما ارتش و جامعه اطلاعاتی، مشمول معافیت‌های گسترده ای تحت این دستور خواهند شد.

این امر، اقدامی جدید برای مقابله با فناوری ساخت چین است، زیرا پکن از اقتدار و نفوذ خود برای وادار کردن شرکت‌ها به جاسوسی استفاده می‌کند. ایالات متحده فعالیت شرکت‌هایی نظیر Huawei و ZTE را به دلیل ارتباط با چینی‌ها و وجود خطر، ممنوع اعلام کرد. پکن با ممنوعیت دفاتر دولتی خود در ایالات متحده و سایر فناوری‌های ساخت خارجی، عکس‌العمل نشان داد.

استفاده متداول دولت ایالات متحده از پهپادهای ساخت چین در ماه‌های اخیر مورد بررسی جدی قرار گرفته است. در ماه ژانویه، وزارت کشور دستور داد تا ناوگان نزدیک به ۸۰۰ پهپاد خارجی را، به جز موارد اضطراری، مبنی بر اینکه هرگونه اطلاعات جمع آوری شده برای مخالفان آمریکا “ارزشمند” خواهد بود، زمین گیر کنند.

اما به نظر می رسد اختلاف نظرهای داخلی در مورد خطرات استفاده از پهپادهای خارجی، چند ماه قبل از اعمال دستور زمین گیر کردن، وجود داشته است. William Vajda، افسر ارشد اطلاعات داخلی، در ایمیلی به دو پرسنل ارشد گفت که برنامه پهپادهای این وزارتخانه، خطرات هواپیماهای بدون سرنشین ساخت خارجی را می فهمد و اقدامات لازم را برای کاهش آنها انجام داده است.

وی نوشت: “تنها راهکار مؤثر، استفاده از فناوری های غیر خارجی و ساخت ایالات متحده است.”

بیشتر ناوگان ایالات متحده توسط تولیدکنندگان مستقر در چین ساخته شده است. از جمله DJI که در صورت ممنوعیت کار، ضرر قابل توجهی را متقبل می‌شود. DJI حدود ۷۰ درصد از پهپادهای جهان را تأمین می‌کند که تا پایان این دهه بازاری با ارزش ۱۵ میلیارد دلار را از آن خود خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور داخلی گفت که این وزارتخانه تلاش بیشتری برای ارزیابی خطرات “پهپادهای ساخت خارجی” خواهد کرد.

Michael Oldenburg، سخنگوی DJI، در بیانیه‌ای گفت: “این دستورالعمل، حمله‌ای به فناوری پهپاد در کشور مبداء محسوب می‌شود. این امر در داخل آژانس‌های فدرال از جمله وزارت کشاورزی، وزارت امور داخلی، اداره خدمات شیلات و حیات وحش و حتی دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید مورد انتقاد قرار گرفته است.

این سخنگو گفت: پس از برقراری ارتباط بین خودشان، مقامات این ادارات توضیح داده‌اند که چگونه این رویکرد به منافع آمریکا خسارت وارد می‌کند و هیچ یک از مسائل امنیت سایبری را حل نمی‌کند و اذعان کرده‌اند که محصولات DJI برای استفاده در عملیات‌های دولتی مورد تأیید قرار گرفته‌اند.”

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18110

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.