• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

مشکلات شرکت EasyJet برای لغو قرارداد با Airbus

  • کد خبر : 18570
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
مشکلات شرکت EasyJet برای لغو قرارداد با Airbus

علیرغم شیوع غیرقابل کنترل ویروس کرونا، شرکت هوایی انگلیسی EasyJet  نمی‌تواند قرداد خود با Airbus را فسخ کند. این شرکت هواپیمایی از طرف بنیانگذاران خود و سهامداران اصلی، تحت فشار قرار گرفته تا قرارداد خود با Airbus را در چهارچوب ماده فورس ماژور قرارداد فسخ نماید اما EasyJet می‌گوید که فاقد توانایی برای فسخ قرارداد […]

علیرغم شیوع غیرقابل کنترل ویروس کرونا، شرکت هوایی انگلیسی EasyJet  نمی‌تواند قرداد خود با Airbus را فسخ کند.

این شرکت هواپیمایی از طرف بنیانگذاران خود و سهامداران اصلی، تحت فشار قرار گرفته تا قرارداد خود با Airbus را در چهارچوب ماده فورس ماژور قرارداد فسخ نماید اما EasyJet می‌گوید که فاقد توانایی برای فسخ قرارداد از این طریق است. شرایط فورس ماژور در قراردادهای خرید هواپیما استاندارد است و EasyJet توانایی جبران خسارت در رابطه با تخفیف در خرید هواپیماهایی که تاکنون براساس آن قرارداد تحویل گرفته است را ندارد.

این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۱۳ سفارش خرید ۱۳۵ فروند هواپیمای ایرباس به شرکت Airbus داده و می‌گوید تاکنون ۴۵ فروند هواپیما از این قرارداد را تحویل گرفته است.

در صورت فسخ قرارداد، شرایط گارانتی و پشتیبانی هواپیماهای تحویل داده شده به شدت دچار بحران و افزایش هزینه برای شرکت هواپیمایی خواهد شد. دلیل این امر این است که، کلیه آموزش‌ها، نرم‌افزارهای لازم و سایر پشتیبانی‌ها که در چهارچوب قرارداد در دسترس قرار می‌گیرد، از دست خواهد رفت.

EasyJet موافق با تحویل ۲۴ فروند هواپیما – به اضافه ۵ فروند هواپیمای دیگر-  در طول سه سال آینده می‌باشد.

این شرکت هواپیمایی گفت: “تاریخ‌های دقیق تحویل‌های بعدی هواپیماها بسته به تقاضا مشخص و توافق می‌گردد. EasyJet این قابلیت را دارد که در طی ۱۶ ماه آینده با اضافه کردن ۲۴ فروند جت دیگر که مراحل بهینه‌سازی خود را طی می‌کنند، ناوگان خود را حفظ نماید.

حجم ناوگان EasyJet با در نظر گرفتن شرایط بحرانی جدید، بین ۲۸۱ تا ۳۵۳ فروند هواپیما تا سپتامبر ۲۰۲۳ می‌باشد. این در حالی است که پیش‌بینی قبل از بحران این تعداد بین ۳۰۴-۳۸۳ فروند هواپیما بوده است.

هرگونه تلاش برای بهره‌برداری از ناوگان بیش از ۲۵۰ فروند هواپیما، در سال ۲۰۲۱ بار سنگین مالی خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18570

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.