• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

مرگ کارمند آژانس فضایی ژاپن به علت کار بیش از حد

  • کد خبر : 14594
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
مرگ کارمند آژانس فضایی ژاپن به علت کار بیش از حد

یک مرد ژاپنی که بر روی پروژه‌ای برای آژانس فضایی ژاپن (JAXA) کار می‌کرد، در سال ۲۰۱۶ به زندگی خود پایان داد و مسئولان ژاپنی را برای تصویب قانون در این زمینه به تکاپو انداخت. یوکینوبو ساتو، ۳۱ ساله بعنوان یکی از کارمندان در پروژه ماهواره‌ای برای JAXA مشغول بکار بود و تحت استرس شدیدی […]

یک مرد ژاپنی که بر روی پروژه‌ای برای آژانس فضایی ژاپن (JAXA) کار می‌کرد، در سال ۲۰۱۶ به زندگی خود پایان داد و مسئولان ژاپنی را برای تصویب قانون در این زمینه به تکاپو انداخت.

مرگ کارمند آژانس فضایی ژاپن به علت کار بیش از حد

یوکینوبو ساتو، ۳۱ ساله بعنوان یکی از کارمندان در پروژه ماهواره‌ای برای JAXA مشغول بکار بود و تحت استرس شدیدی قرار داشت. او برای خود اهدافی غیرقابل دستیابی تعیین کرد و در ماه بیش از ۷۰ ساعت اضافه کاری انجام می‌داد.

ژاپن قوانینی در راستای پایان دادن به فرهنگ ساعت کاری طولانی تصویب کرد. این قانون در آپریل ۲۰۱۹ به اجرا در آمد. طبق این قانون، کارمندان تا ۴۵ ساعت در ماه و ۳۶۰ ساعت در سال می‌توانند اضافه کاری انجام دهند. شرکت‌هایی که این قانون را نقض کنند با جریمه ۳۰۰ هزار ینی معادل ۲۰۴۶ یورو مواجه می‌شوند.

در سال ۲۰۱۷، حدود ۲۰۰ مرگ ناشی از اضافه کاری در ژاپن گزارش شد. نماینده حقوقی خانواده ساتو اعلام کرد که این جوان در چندین شغل ۱۶ ساعته مشغول فعالیت بود.

به گفته روزنامه آساهی شیمبون، مسئولان مرگ ناشی از کار زیاد را بعنوان عامل مرگ اعلام کردند. این نوع مرگ در ژاپن با نام Karoshi شناخته می‌شود.

کارفرمای ساتو، مشاور نرم‌افزار است و به روزنامه گفت که اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث آینده انجام خواهد داد. JAXA نیز گفت این وضعیت را بمنظور بهبود سیاست‌گذاری خود در این زمینه مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.