• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
9

مدیریت ترافیک هوایی – همکاری Boeing و SparkCongnition

  • کد خبر : 13165
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
مدیریت ترافیک هوایی – همکاری Boeing و SparkCongnition

در ۱۷ جولای ماه میلادی جاری، شرکت بوئینگ اعلام کرد با همکاری SparkCongnition و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، قصد ارائه نسل بعدی سیستم مدیریت ترافیک هوایی را دارد.   بوئینگ و SparkCongnition از فناوری‌های هوش مصنوعی و بلاک چین برای ردیابی پرنده‌های بدون سرنشین در پرواز استفاده می‌کنند و مسیرهای ترافیکی برای پرواز […]

در ۱۷ جولای ماه میلادی جاری، شرکت بوئینگ اعلام کرد با همکاری SparkCongnition و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، قصد ارائه نسل بعدی سیستم مدیریت ترافیک هوایی را دارد.

مدیریت ترافیک هوایی - شرکت بوئینگمدیریت ترافیک هوایی - SparkCongnition

 

بوئینگ و SparkCongnition از فناوری‌های هوش مصنوعی و بلاک چین برای ردیابی پرنده‌های بدون سرنشین در پرواز استفاده می‌کنند و مسیرهای ترافیکی برای پرواز ایمن پرنده‌های بدون سرنشین تعیین می‌کنند. این همکاری منجر به ارائه یک برنامه استاندارد برای پشتیبانی از تحویل بسته‌ها، بازرسی‌های صنعتی و سایر کاربردهای تجاری نیز می‌شود. شرکت تابعه Boeing HorizonX به منظور پشتیبانی از پلت‌فرم‌های شناسایی و تحلیل داده‌های استخراجی برای افزایش ایمنی و قابلیت اطمینان در فناوری داده، در شرکت SparkCongnition اقدام به سرمایه‌گذاری کرده بود.

به گفته مدیرعامل شرکت SparkCongnition، تحلیل‌گران فرصت حمل و نقل هوایی در فضای شهری را حدود ۳ تریلیون دلار تخمین زده‌اند که بزرگترین بازاری است که تاکنون دیده‌ایم. همکاری و شراکت شرکت‌های هوایی با شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی موجب ایجاد فرصت‌های قابل توجه و تجربه بی‌نظیر در زمینه نوآوری، قابلیت اطمینان و ایمنی خواهد شد.

به منظور توسعه نسل بعدی سیستم مدیریت ترافیک بدون سرنشین و سیستم‌های حمل و نقلی، شرکت بوئینگ سازمان جدیدی به نام Boeing NeXt ایجاد کرد. Boeing NeXt بر روی فعالیت‌های تحقیق و توسعه بوئینگ و سرمایه‌گذاری در حوزه‎هایی مانند پرواز خودکار، سیستم‌های پیشرانشی پیشرفته، مدلسازی شهر هوشمند و کشف فرصت‌های جدید برای بازاریابی و حل مشکلات حمل و نقلی در آینده تمرکز خواهد کرد.

مدیریت ترافیک هوایی - مسافربری هایپرسونیک

نمونه کارهای شرکت تابعه BoeingNeXt، اصول مسافربری هایپرسونیک است که اخیرا به نمایش گذاشته شده است و همچنین عمودپروازهای الکتریکی است که هر دو جزو وسایل نقلیه هوایی آینده در حوزه شهری خواهند بود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.