• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
8

محافظت خط هوایی بروکسل از ناوگان هواپیمایی غیرفعال خود

  • کد خبر : 18410
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
محافظت خط هوایی بروکسل از ناوگان هواپیمایی غیرفعال خود

خط هوایی بروکسل تمهیداتی را در مورد شرایط مرتبط با توقف طولانی مدت و اجباری ناوگان هواپیمای خود در پارکینگ، به علت بحران ویروس کرونا لحاظ کرده است. این شرکت هواپیمایی، توقف پروازهای ناوگان خود را تا حداقل ۱۵ ماه می تمدید کرده است. بیش از ۵۰ فروند هواپیما در ناوگان خطوط هوایی بروکسل که […]

خط هوایی بروکسل تمهیداتی را در مورد شرایط مرتبط با توقف طولانی مدت و اجباری ناوگان هواپیمای خود در پارکینگ، به علت بحران ویروس کرونا لحاظ کرده است.

این شرکت هواپیمایی، توقف پروازهای ناوگان خود را تا حداقل ۱۵ ماه می تمدید کرده است. بیش از ۵۰ فروند هواپیما در ناوگان خطوط هوایی بروکسل که تماماً از نوع ایرباس می‌باشند در هاب بلژیک و با استفاده از ظرفیت taxiwayها مستقر و پلمپ (sealed) شده‌ است تا در صورت نیاز امکان بهره‌برداری محدود به صورت حمل بار را داشته باشند.

Dieter Vranckx، مدیر اجرایی این خط هوایی می‌گوید: “درست مانند کل بخش حمل و نقل هوایی و جهانگردی در سراسر جهان، خطوط هوایی بروکسل نیز تحت تأثیر این بحران بی سابقه قرار گرفته است.” برای اطمینان از نگهداری ایمن جت‌ها مانند ایرباس A330  در این دوران، حدود ۴۰۰ ساعت نفر ساعت لازم است.

در حالی که پروسه کاملی برای محافظت از ناوگان هواپیمایی، مانند پوشش موتورها وجود دارد، این شرکت خاطرنشان می‌کند که انجام پروسه‌های دیگری نیز برای حفظ وضعیت هواپیماها لازم است و باید اطمینان حاصل شود که این هواپیماها برای بهره‌برداری مجدد آمادگی دارند.

قرارگرفتن هواپیما در معرض نور خورشید می‌تواند اتصالات داخلی را از بین ببرد، بنابراین باید پنجره‌ها با نوار بسته شوند. همچنین با توجه به فصل بهار و جلوگیری از برخورد و لانه‌سازی پرندگان در زیر هواپیما، تمهیدات مناسبی می‌بایست اخذ گردد. تمام صندلی‌ها نیز برای شفاف و تمییز ماندن، پوشیده می‌شوند.

این هواپیماها در هنگام نگهداری در وضعیت توقف نیز نیاز به توجه، آزمایش و نظارت دارند. لاستیک‌هایشان چرخانده شده تا از تغییر شکل بر اثر وزن هواپیما در آن‌ها، جلوگیری شود.

در حالی که تقریباً کلیه کارکنان شرکت هواپیمایی بطور موقت بی‌کار شده‌اند، هواپیمایی بروکسل می‌گوید تنها ۳۰ پرسنل لازم است تا به طورتمام وقت به کار تعمیر و نگهداری ناوگان ادامه دهند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.