• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10

ماه‌نورد – برنامه تجاری ناسا که نه شرکت برای آن انتخاب شدند

  • کد خبر : 13852
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
ماه‌نورد – برنامه تجاری ناسا که نه شرکت برای آن انتخاب شدند

ناسا نه شرکت از استارت‌آپ تا غول‌های بزرگ هوافضایی را برای حمل محموله به سطح ماه انتخاب کرد و قصد دارد با این شرکت‌ها بدون تضمین کسب و کار، قرارداد ببندد. این شرکت‌ها Astrobotic Technology از پترزبورگ، Deep Space Systems از کلرادو، Draper از ماساچوست، Firefly Aerospace از تگزاس، Intuitive Machines از هاستون، Lockheed Martn […]

ناسا نه شرکت از استارت‌آپ تا غول‌های بزرگ هوافضایی را برای حمل محموله به سطح ماه انتخاب کرد و قصد دارد با این شرکت‌ها بدون تضمین کسب و کار، قرارداد ببندد.

ماه‌نورد - برنامه تجاری ناسا که نه شرکت برای آن انتخاب شدند

این شرکت‌ها Astrobotic Technology از پترزبورگ، Deep Space Systems از کلرادو، Draper از ماساچوست، Firefly Aerospace از تگزاس، Intuitive Machines از هاستون، Lockheed Martn Space از کلرادو، Masten Space Systems از کالیفرنیا، Moon Express از فلوریدا و Orbit Beyond از نیوجرسی هستند.

طبق گفته توماس زبوروچن مدیر بخش علمی ناسا، اولین ماموریت این شرکت‌ها تحت عنوان CLPS در سال ۲۰۱۹ برگزار می‌شود. اگرچه بسیاری از نقش‌آفرینان صنعت هوافضا بر این باورند که برگزاری اولین ماموریت در سال ۲۰۲۰ منطقی‌تر است.

در حال حاضر ناسا در حال شناسایی محموله‌هایی است که می‌تواند بر روی فضاپیما قرار دهد. طبق گفته زبوروچن یکی از این محموله‌ها که هم اکنون آماده پرواز است یک بازتابنده برای تعیین فاصله دقیق ماه تا زمین با استفاده از لیزر است. همچنین ناسا در اکتبر ۲۰۱۸ فراخوانی برای ابزارها و سایر تکنولوژی‌هایی که قادر به پرواز و فرود هستند، برگزار کرد.

ناسا برای این برنامه بودجه نسبتا محدودی در نظر گرفته و سعی کرده است از نظر مالی ریسک کمتری کند. به همین دلیل بیشتر به دنبال سرمایه‌گذار برای این پروژه بوده است. برخی شرکت‌ها نیز از جزئیات طرح خود برای این پروژه صحبت کردند. برای نمونه، Lockheed Martin که بزرگترین شرکت حاضر در این پروژه است، اعلام کرد قصد توسعه سیستمی مانند McCandless Lunar Land را دارد که به نام فضانورد بروس مک‌کاندلز نامگذاری کرده است. این فضاپیما براساس طرح‌هایی از مریخ‌نوردی است که این شرکت برای ناسا ساخته است (مریخ‌نورد Insight که در ۲۶ نوامبر بر روی مریخ فرود آمد). طبق گفته جو لندن، معاون توسعه برنامه‌های پیشرفته شرکت Lockheed Martin، این ماه‌نورد کمی بیشتر از سایر رقبای خود و تا ۱۰۰ کیلوگرم محموله را می‌تواند حمل کند.

یکی از همکاران شرکت Orbit Beyond برای توسعه سیستم ماه‌نورد، شرکت Indus است. تیم Indus در بنگلور هند واقع شده و بدلیل این‌که خارج از ایالات متحده مستقر است نتوانست در این مسابقه واجد شرایط باشد. یکی از شروط مهم ناسا در این برنامه، مستقر بودن شرکت‌ها در ایالات متحده و انجام توسعه سیستم‌ها در داخل کشور بوده است. جف پاتون مشاور ارشد شرکت Orbit Beyond اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تکنولوژی ماه‌نورد تیم Indus را به‌گونه‌ای انتقال دهد و در ایالات متحده آن را بسازد. همچنین این شرکت بدنبال امکاناتی در منطقه Cape Canaval است.

Masten Space Systems نیز در حال توسعه یک ماه‌نورد به نام XL-1 است که تا سال ۲۰۲۱ تا ۱۰۰ کیلوگرم محموله را می‌تواند حمل کند. شان ماهونی مدیر اجرایی این شرکت ضمن ابراز خوش‌بینی در رابطه با چشم‌اندازهای شرکت، اعلام کرد این مسابقه نقطه عطفی برای این شرکت به ارمغان آورده است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13852

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.