• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

ماه‌نشین چین – نخستین ماموریت چین بر روی ماه آغاز شد

  • کد خبر : 13922
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
ماه‌نشین چین – نخستین ماموریت چین بر روی ماه آغاز شد

ماه‌نشین چین با نام Chang’e 4 در ۷ دسامبر و در ساعت ۱:۲۳ بعد از ظهر با پرتابگر Long March 3B از مرکز Xichang پرتاب شد. این ماموریت اگر به همان صورتی که برنامه‌ریزی شده با موفقیت انجام شود، اولین بار است که یک ماه‌نشین در سمت چپ ماه فرود می‌آید. این سناریو حاکی از […]

ماه‌نشین چین با نام Chang’e 4 در ۷ دسامبر و در ساعت ۱:۲۳ بعد از ظهر با پرتابگر Long March 3B از مرکز Xichang پرتاب شد.

این ماموریت اگر به همان صورتی که برنامه‌ریزی شده با موفقیت انجام شود، اولین بار است که یک ماه‌نشین در سمت چپ ماه فرود می‌آید. این سناریو حاکی از جاه‌طلبی‌های پکن بعنوان یک قدرت فضایی و آمادگی برای رقابت با روسیه، اتحادیه اروپا و ایالات متحده دارد.

چین با انجام ماموریت Chang’e 4 امیدوارد است، اولین کشوری باشد که فرودی آرام بر روی ماه داشته و آسیب جدی هنگام فرود بوجود نیاید.

سمت چپ ماه معمولا بعنوان سمت تاریک شناخته می‌شود و از زمین دور است. به همین دلیل نسبتا ناشناخته باقی مانده است. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این ماموریت فضایی، چین به موقعیت پیشرویی در یکی از مهم‌ترین زمینه‌های اکتشاف ماه دست پیدا می‌کند.

تا کنون پرتاب این ماه‌نشین با موفقیت انجام شد و پیش‌بینی می‌شود در اوایل ژانویه، این ماه‌نشین به مقصد خود در نزدیکی Von Karman برسد. این دهانه در سمتی از ماه است که روبروی زمین قرار دارد و در منطقه جنوبی قطب Aitken واقع شده است.

این ماه‌نشین پس از فرود، از ابزارهای مختلفی مانند دوربین، رادارهای زمین و طیف‌سنج برای تحلیل و شناسایی سنگ‌ها و خاک‌ها در این منطقه استفاده خواهد کرد.‌ دانه‌هایی نیز بعنوان بخشی از آزمایش‌های حیاتی به همراه این ماه‌نشین فرستاده شد تا امکان زندگی و رشد در ماه بررسی شود. این ماه‌نشین از طریق ماهواره Queqiao با زمین و ایستگاه ماموریت خود ارتباط برقرار می‌کند.

طراحی این ماه‌نشین براساس Chang’e-3 انجام شده که در سال ۲۰۱۳ بر روی ماه فرود آمد. فضاپیماهای Chang’e-5 و Chang’e-6 ماموریت‌های بعدی چین برای بازگرداندن نمونه‌های ماه خواهد بود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.