• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
7

ماهواره راداری انگلیسی برای رصد فعالیت‌های کشتیرانی

  • کد خبر : 13233
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
ماهواره راداری انگلیسی برای رصد فعالیت‌های کشتیرانی

انگلیس قرار است نخستین ماهواره راداری تمام بومی خود را به منظور رصد فعالبت‌های مشکوک کشتی‌ها در بستر وسیعی از اقیانوس، به فضا ارسال کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی‌بی‌سی، انگلیس قصد دارد نخستین ماهواره راداری تمام بومی خود را با استفاده از یک موشک هندی به مدار زمین ارسال کند. این […]

انگلیس قرار است نخستین ماهواره راداری تمام بومی خود را به منظور رصد فعالبت‌های مشکوک کشتی‌ها در بستر وسیعی از اقیانوس، به فضا ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی‌بی‌سی، انگلیس قصد دارد نخستین ماهواره راداری تمام بومی خود را با استفاده از یک موشک هندی به مدار زمین ارسال کند.
این ماهواره راداری که «نوواسار» (NovaSAR) نام دارد، قادر به تصویربرداری از سطح زمین در هر شرایط جوی و در هر زمان از طول شبانه‌روز است. این ماهواره راداری قادر به ایفای نقش‌های متعددی است، اما اصلی‌ترین نقش آن پایش فعالیت‌های مشکوک کشتیرانی در بستر وسیعی از اقیانوس است.
گفته می‌شود انگلیس همواره از دانش فضایی رادار برخوردار بوده حال آنکه از آن در ماموریت‌های گسترده‌تری چون آژانس فضایی اروپا استفاده می‌کرده است.
پرتابگر هندی PSLV (پرتابگر ماهواره به مدار قطبی) قرار است نوواسار و ماهواره تصویری همراه آن را در مداری که در فاصله ۵۸۰ کیلومتری از زمین قرار دارد، مستقر کند.
به گزارش مهر، این خبر درحالی منتشر می‌شود که انگلیس در ادامه راهبرد «بریتانیای جهانی» طالب ایفای نقش گسترده‌تری در تعاملات بین‌المللی است و قرار است این امر را با تکیه بر قدرت نیروی دریایی خود به سرانجام برساند.
در همین‌ راستا، وال استریت ژورنال نیز در گزارش اخیر خود از تشکیل ائتلافی دریایی با حضور آمریکا و ۷ کشور دیگر از جمله انگلیس برای ممانعت از دور زدن تحریم‌های کره شمالی از راه کشتی به کشتی خبر داد که نشانه دیگری از عزم لندن برای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر در دنیای پسابرگزیت است.

 

منبع: پژوهشگاه فضایی ایران

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.