• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

لوفت هانزا بسته حمایتی دولت را دریافت می‌کند

  • کد خبر : 19352
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
لوفت هانزا بسته حمایتی دولت را دریافت می‌کند

پس از تصویب بسته حمایت مالی ۹ میلیارد یورویی توسط صندوق تثبیت اقتصادی آلمان (WSF) این کشور به بزرگ‌ترین سهامدار لوفت هانزا تبدیل خواهد شد. بر اساس این طرح که مدت ها مورد انتظار بوده، WSF، سرمایه بدون حق رای به مبلغ ۵٫۷ میلیارد یورو که به آن “مشارکت خاموش” می گویند، به این شرکت اعطا […]

پس از تصویب بسته حمایت مالی ۹ میلیارد یورویی توسط صندوق تثبیت اقتصادی آلمان (WSF) این کشور به بزرگ‌ترین سهامدار لوفت هانزا تبدیل خواهد شد.

بر اساس این طرح که مدت ها مورد انتظار بوده، WSF، سرمایه بدون حق رای به مبلغ ۵٫۷ میلیارد یورو که به آن “مشارکت خاموش” می گویند، به این شرکت اعطا خواهد کرد که طبق مقررات قانون تجارت آلمان (HGB)، حدود ۴٫۷ میلیارد یورو آن به عنوان سهم سهامداران محسوب می شود. WSF اعلام کرد که حدود ۳۰۰ میلیون یورو نیز به صورت نقدی پرداخت می‌کند و سهم خود را در این شرکت به ۲۰% افزایش می‌دهد. همچنین ممکن است صندوق در صورت تصاحب شرکت، سهم خود را به ۲۵% به علاوه یک سهم افزایش دهد. به گزارش رویترز، وزیر دارایی آلمان گفت که دولت قصد دارد که با بازگشت این شرکت به سلامت مالی، سهام خود را بفروشد.

لوفت هانزا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، ۴% سود را به مشارکت خاموش پرداخت می‌کند، پس از آن این درصد به تدریج تا سال ۲۰۲۷ به ۹٫۵% افزایش می‌یابد. این گروه ممکن است هر زمان که بخواهد وجوه را پرداخت کند. با این حال، در صورت عدم پرداخت بهره، دولت می‌تواند بخش دیگری از مشارکت خاموش خود را به سهام بیشتری از ۵% سرمایه از سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ تبدیل کند و بدین ترتیب ۱۰% اضافی را در این شرکت حمل و نقل به آن بدهد.

علاوه بر تدابیر بالا، لوفت هانزا تسهیلات اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد یورو را با قابلیت بازپرداخت سه ساله تضمین کرد. این وام‌ها از یک کنسرسیوم از بانک ها، از جمله بانک توسعه دولتی KfW، آلمان تأمین می‌شود.

شرایط پیش‌بینی شده شامل چشم‌پوشی از پرداخت سود سهام آتی و اعمال محدودیت در پرداخت مدیریتی است. علاوه بر این، دولت اعضای دو کرسی را بر هیئت نظارت منصوب خواهد کرد که یکی از آنها عضو کمیته حسابرسی خواهد شد.

گروه لوفت هانزا تأیید کرد که طرفین سرانجام به توافق رسیدند، اگرچه هنوز به تصویب نهایی هیئت مدیره و هیئت نظارت بر شرکت نیاز است. این هیئت‌ها به زودی ملاقات خواهند کرد تا قطعنامه‌هایی را در مورد بسته تثبیت وضع کنند. اقدامات سرمایه منوط به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده و بسته تثبیت، به تصویب کمیسیون اروپا و هرگونه شرایط مرتبط با بازار رقابتی است.

لوفتانزا در حال حاضر کمک مالی خود را از دولت سوئیس برای خطوط هوایی بین‌المللی سوئیس و شرکت‌های تابعه Edelweiss تأمین کرده‌است. مذاکرات در بلژیک و اتریش به ترتیب برای یک بسته نجات برای خطوط هوایی بروکسل و خطوط هوایی اتریش ادامه دارد.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19352

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.