• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

لغو پروژه توسعه هواپیمای E-Fan X توسط ایرباس و رولزرویس

  • کد خبر : 18810
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
لغو پروژه توسعه هواپیمای E-Fan X توسط ایرباس و رولزرویس

پروژه E-Fan X، تلاش مشترک بین ایرباس و رولزرویس برای توسعه هواپیمای آزمایشی هیبرید-الکتریکی، لغو شد. این پروژه در سال ۲۰۱۷ به منظور بررسی پتانسیل پیشرانه هیبرید-الکتریکی برای هوانوردی تجاری آغاز شد و قرار بود در سال ۲۰۲۱ اولین پرواز آن انجام شود. Grazia Vittadini، مدیر ارشد فناوری (CTO) ایرباس، با بیان تصمیم لغو برنامه، […]

پروژه E-Fan X، تلاش مشترک بین ایرباس و رولزرویس برای توسعه هواپیمای آزمایشی هیبرید-الکتریکی، لغو شد.

این پروژه در سال ۲۰۱۷ به منظور بررسی پتانسیل پیشرانه هیبرید-الکتریکی برای هوانوردی تجاری آغاز شد و قرار بود در سال ۲۰۲۱ اولین پرواز آن انجام شود.

Grazia Vittadini، مدیر ارشد فناوری (CTO) ایرباس، با بیان تصمیم لغو برنامه، گفت: “همانند همه پروژه‌های تحقیق و توسعه نوآورانه، وظیفه ماست که به طور مداوم آنها را ارزیابی کرده و در آن ها تجدید نظر کنیم تا از هماهنگی و همسو بودن آن ها با خواسته هایمان اطمینان حاصل نماییم. اگرچه این تصمیمات همیشه آسان نیست، اما بدون شک برای ادامه مسیر ضروری است. ”

مدیر ارشد فنی رولزرویس، Echoing Vittadin نیز با تأیید اظهارات Vittadini خاطر نشان کرد: “برای هر دو طرف مشخص شده که الزام واقعی برای انجام تست پرواز با تمام عناصر یکپارچه در حال حاضر حیاتی نیست. E-Fan X هواپیمایی است که برای اثبات فناوری بوده و هرگز برای بهره‌برداری واقعی به عنوان محصولی تجاری، طراحی نشده است.

این پروژه که قبلاً به تعدادی از نقاط عطف کلیدی رسیده بود، می‌توانست یک سیستم تولید برق ۲٫۵ مگاواتی را نیز شامل شود – که متشکل از یک سیستم تولید توان توربین گازی و الکترونیک با قدرت بالا باشد – که می توانست تا سال ۲۰۲۱ با یک هواپیمای مسافربری ۱۰۰ نفره Bae146 ادغام شود و آن را به پرواز درآورد. این سیستم هیبرید سریال می‌توانست برای تولید توان موتورهای الکتریکی استفاده شده و جایگزین موتورهای توربوفن دنده ای هواپیما شود.

با وجود این لغو، Vittadini و Stein هر دو گفتند که حذف کربن و کاهش آلودگی همچنان مهم‌ترین هدف برای هر دو شرکت است. Vittadini گفت: “من بیش از هر زمان دیگری مطمئن هستم که باید با سرعت تمام برای پیشبرد اهداف خود ادامه دهیم. اما کاهش آلاینده‌ها در صنعت حمل و نقل هوایی مسئله کوچکی نیست. برای رسیدن به این هدف بزرگ، باید بر روی ساختار فناوری تمرکز کنیم.”

وی افزود: درس‌های مهمی از این پروژه آموخته شده که نقشه راه شرکت ایرباس را برای پروژه‌های آینده نشان می‌دهد و پیشرفت‌های به‌دست‌آمده در معماری‌های هیبرید، سیستم‌های ولتاژ بالا و فناوری‌های باتری که از طریق این ابتکار ایجاد شدند، در حال حاضر به تلاش‌های تحقیقاتی در EAircraft System Test House ایرباس کمک می کنند.

Stein اضافه کرد که رولز رویس قصد دارد تست زمینی سیستم تولید برق را به منظور کسب تجارب بیشتر این پروژه انجام دهد. این تجارب شامل یکپارچه‌سازی ژنراتور (که اکنون پیشرفت خوبی در نروژ داشته است) با سیستم های کنترل و سیستم‌های مدیریت حرارتی می‌باشد. وی گفت: “از منظر رولز رویس، سیستم تولید نیروی برق می‌تواند در هواپیماهای نسل بعد استفاده شود که نیازمند یک پیشرانه هیبرید-الکتریکی است.”

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18810

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.