• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

لغو سفارش ۶۹ فروند Max 737 توسط شرکت سرمایه گذاری و لیزینگ GECAS

  • کد خبر : 18620
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
لغو سفارش ۶۹ فروند Max 737 توسط شرکت سرمایه گذاری و لیزینگ GECAS

شرکت سرمایه گذاری و لیزینگ هوانوردی تجاری GECAS، سفارش خرید ۶۹  فروند بوئینگ Max 737 را فسخ کرده است. این اقدام موجب کاهش تعداد هواپیماهای Max موجود در انبار شده و رکود اقتصادی در خطوط هوایی و صنعت جهانی هوافضا را سبب می‌شود. یک رسانه مطبوعاتی اعلام داشت که شرکت خدمات هوانوردی GE Capital و […]

شرکت سرمایه گذاری و لیزینگ هوانوردی تجاری GECAS، سفارش خرید ۶۹  فروند بوئینگ Max 737 را فسخ کرده است. این اقدام موجب کاهش تعداد هواپیماهای Max موجود در انبار شده و رکود اقتصادی در خطوط هوایی و صنعت جهانی هوافضا را سبب می‌شود.

یک رسانه مطبوعاتی اعلام داشت که شرکت خدمات هوانوردی GE Capital و شرکت بوئینگ طی یک توافق دوطرفه تصمیم گرفتند که سفارش این شرکت اجاره دهنده را برای Max 737 مجدداً اصلاح کنند.

این قرارداد به GECAS کمک می‌کند تا ناوگان خود را با نیازهای مشتریان جهانی هماهنگ‌تر کند. شرکت GECAS اعلام کرد: “ما همچنان به همکاری ارزشمند و طولانی مدت خود با Boing متعهد هستیم.”

GECAS پس از فسخ قرارداد، تعداد سفارشات قطعی خود را تا ۸۲ فروند Max 737 باقی نگه می‌دارد. این شرکت همچنین در حال حاضر ۲۹ فروند از این هواپیما را در ناوگان خود دارد.

جزئیات دیگری از این خبر منتشر نشده و توافقات آن محرمانه است. این شرکت از بیان اینکه هواپیما به کدام خطوط هوایی اختصاص داده شده، صرف نظر می کند اما بر تعهد خود نسبت به Max تأکید دارد.

بوئینگ در بیانیه‌ای اظهار داشت که با شرکت GECAS طی گفتگوهای مربوط به تأثیرات سال گذشتهبه توافق رسیده است.

بوئینگ می‌افزاید: “با توجه به شیوع بیماری COVID-19، این تنظیمات به حفظ تعادل عرضه و تقاضا با واقعیت‌های بازار، به ویژه در شبکه لیزینگ کمک می‌کند و بر همین اساس، ما تعداد تولیدات هواپیماهای Max را نسبت به آنچه پیش‌بینی کرده بودیم، کاهش می‌دهیم.”

این تنظیمات، انعطاف‌پذیری بوئینگ را برای مدیریت تحویل ۴۰۰۰ فروند هواپیما Max 737 باقی مانده بالا می‌برد.

این فسخ قرارداد، چند روز پس از آن منتشر می‌شود که Boeing اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی نظیر Avolon و خطوط هوایی GOL و Smartwings و مشتریان ناشناس دیگر، سفارش ۱۵۰ فروند Max 737 را لغو کرده اند.

بوئینگ تا پایان ماه مارس، ۴۰۷۹ فروند هواپیمای Max 737 در صف سفارش خود داشت.

بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تجاری بوئینگ از ۲۵ مارس به دلیل ویروس کرونا متوقف شده است، اما بوئینگ قصد دارد از ۲۰ آوریل، سایت های تولید تجاری خود را از سیاتل آغاز کند. با راه‌اندازی مجدد، بوئینگ تولید انواع هواپیماهای تجاری را از سر می‌گیرد و ۲۷۰۰۰ پرسنل را به کار خود باز می‌گرداند.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18620

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.