• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
15

قربانیان سوانح هوایی افزایش چشم‌گیری در سال ۲۰۱۸ داشته است

  • کد خبر : 14121
  • ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
قربانیان سوانح هوایی افزایش چشم‌گیری در سال ۲۰۱۸ داشته است

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد قربانیان سوانح هوایی در سال ۲۰۱۸ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش قابل توجهی داشته‌ است. طبق بررسی “شبکه ایمنی حمل و نقل هوایی” و شرکت مشاوره To70 هلند، در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۵۰۰ نفر در سوانح هواپیماهای مسافربری کشته شدند. با این حال هر دو نهاد تاکید […]

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد قربانیان سوانح هوایی در سال ۲۰۱۸ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش قابل توجهی داشته‌ است.

قربانیان سوانح هوایی افزایش چشم‌گیری در سال 2018 داشته است

طبق بررسی “شبکه ایمنی حمل و نقل هوایی” و شرکت مشاوره To70 هلند، در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۵۰۰ نفر در سوانح هواپیماهای مسافربری کشته شدند. با این حال هر دو نهاد تاکید کردند که “تعداد سوانح” مرگبار پایین بوده است.

برآورد شرکت مشاوره حمل و نقل هوایی To70 حاکی از آن است که نرخ سوانح مرگبار برای پروازهای مسافری تجاری بزرگ در سال ۲۰۱۸ میلادی ۰٫۳۶ به ازای هر میلیون پرواز بوده‌، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی ۰٫۰۶ در هر یک میلیون پرواز گزارش شده‌ است.

به طور کلی طی دو دهه گذشته مرگ و میر ناشی از سوانح هوایی در سراسر جهان کاهش داشته‌ است. همچنین با وجود افزایش آمار “قربانیان” سوانح هوایی در سال ۲۰۱۸، سال گذشته میلادی سومین سال امن به لحاظ “تعداد سوانح” مرگبار و نهمین سال امن از نظر نرخ مرگ و میر بوده‌ است.

مدیر اجرایی شرکت مشاوره حمل و نقل هوایی To70 در این باره گفت: درصورتیکه آمار حوادث از ۱۰ سال پیش تا به حال ثابت مانده بود، سال پیش ۳۹ حادثه مرگبار داشتیم و با آمار سال ۲۰۰۰ باید ۶۴ حادثه مرگبار می‌داشتیم. این امر نشان می‌دهد که در دو دهه اخیر در زمینه ایمنی هوایی پیشرفت خیلی زیادی کرده‌ایم.

قربانیان سوانح هوایی افزایش چشم‌گیری در سال 2018 داشته است

به گزارش روزنامه گاردین، در ماه اکتبر در پی حادثه سقوط هواپیما در دریای جاوا در اندونزی ۱۸۹ مسافر کشته شدند. در ماه ژوئیه هواپیمایی با ۱۱۲ سرنشین در کوبا سقوط کرد که به مرگ همه سرنشینان منجر شد. در ماه مارس نیز هواپیمای متعلق به شرکت US-Bangla هنگام فرود در فرودگاه بین المللی نپال دچار حادثه شد که ۵۱ کشته به جا گذاشت. در ماه فوریه نیز در سانحه هواپیمایی آسمان در ایران ۶۶ نفر جان باختند. همچنین در ماه فوریه هواپیمای ساراتوف ایرلاینز روسیه دچار حادثه شد و تمامی ۷۱ سرنشین آن کشته شدند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.